MenuShortSpaceMenuShortCompanyNameMenuShortArxeionowinnopayContactEng

Υπαιτιότητα σε σύγκρουση κατά το προσπεράσμα.

overtake

Κάθε περίπτωση είναι μοναδική και οι ειδικοί που θα τεκμηριώσουν τα γεγονότα θα έχουν σημαντικό ρόλο.

Έτσι σε μια περίπτωση μοτοσυκλέτας που κινείτο κανονικά στο αριστερό μέρος του δρόμου με σκοπό να στρίψει σε κάθετη οδό και αυτοκίνητο που κινούμενο με υπερβολική ταχύτητα πέρασε διπλή διαχωριστική γραμμή και επιχείρησε να την προσπεράσει, με αποτέλεσμα την σύγκρουση τους, η αποκλειστική ευθύνη βαρύνει το αυτοκίνητο.
Όμως σε περίπτωση που αυτοκίνητο επιχείρησε να στρίψει αριστερά αλλάζοντας κατεύθυνση χωρίς να καταλάβει προοδευτικά τον άξονα της οδού και χωρίς να χρησιμοποιήσει φλας συγκρούστηκε με μοτοσυκλέτα που εκινείτο με υπερβολική ταχύτητα και επιχείρησε προσπέραση του προπορευόμενου αυτού οχήματος ενώ παράλληλα η άδεια ικανότητας που κατείχε είχε λήξει, το δικαστήριο απέδωσε συνυπαιτιότητα κατά 50%.προπορευόμενο φορτηγό το οποίο επιχείρησε ελιγμό αριστερά στο σημείο που εκινειτο το αυτοκινητο.

 

Σύγκρουση Ομορρόπως Κινουμένων κατ΄ανεπιτυχές προσπέρασμα
Συνυπαιτιότητα 50% του οδηγού του ΙΧΕ που μολονότι κινούνταν στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος, επιχείρησε να στρίψει αριστερά της πορείας του (αλλάζοντας κατεύθυνση), χωρίς να καταλαμβάνει προοδευτικά τον άξονα της οδού, και χωρίς να καταστήσει γνωστή την πρόθεση του αυτή, με την αφή του αριστερού δείκτη πορείας (φλας) (παράβ. άρθρ. 21 ΚΟΚ). Ομοίως συνυπαιτιότητα 50% του οδηγού μοτοσυκλέτας που επιχείρησε ταυτοχρόνως προσπέρασμα του ανωτέρω προπορευομένου οχήματος, οδηγώντας με υπερβολική για τις περιστάσεις ταχύτητα, καθόν χρόνο είχε λήξει η άδεια ικανότητας που κατείχε, γεγονός που κρίθηκε από το δευτεροβάθμιο δικαστήριο ότι μείωνε την ικανότητα του περί την οδήγηση. ΑΠ 1/2010 ΕΣυγκΔ 2011/427

Σύγκρουση Ομορρόπως Κινουμένων κατ΄ανεπιτυχές προσπέρασμα και εντεύθεν εκτροπή και πρόσκρουση σε κολώνα φωτισμού. Αναιρείται κατ΄άρθρ. 559 αρ. 19 ΚΠολΔ Εφετειακή απόφαση που έκρινε αποκλειστικό υπαίτιο τον οδηγό ΙΧΕ, ο οποίος κινούμενος με υπερβολική ταχύτητα, μη εκτιμώντας ορθά την απόσταση με το προπορευόμενο ΙΧΦ, επιχείρησε να το προσπεράσει καθόν χρόνον ο οδηγός αυτού, επιχειρούσε να στρίψει αριστερά, έχοντας ήδη καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του αυτή, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτό τους δείκτες κατεύθυνσης. Ειδικότερα δεν προσδιορίζεται η απόσταση του αυτοκινήτου του αναιρεσείοντος (οδηγού του ΙΧΕ) από το φορτηγό αυτοκίνητο κατά τη στιγμή που ο οδηγός του εκτελούσε ελιγμό προς τα αριστερά στο ρεύμα κυκλοφορίας. Επίσης δεν διευκρινίζεται σαφώς για ποιο λόγο ο αναιρεσείων έπρεπε να συμμορφωθεί στη διάταξη του άρθρου 17 παρ. 1 και 2 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αφού δέχεται ότι το ατύχημα συνέβη κατά τη στιγμή που ο αναιρεσίβλητος (οδηγός του ΙΧΦ) εισήλθε με ελιγμό στο αριστερό ρεύμα κυκλοφορίας, όπου εκινείτο ο αναιρεσείων.

Αποκλειστική Υπαιτιότης του οδηγού του ΙΧΕ ο οποίος με υπερβολική ταχύτητα (ίχνη αποξέσεως του οχήματός του 36 μέτρα) επιχείρησε οδηγώντας ιππαστί επί διπλής διαχωριστικής γραμμής να προσπεράσει την ομορρόπως κινουμένη έμπροσθεν αυτού μοτοσυκλέτα, ο οδηγός της οποίας επιχειρούσε την στιγμή αυτή να στρίψει αριστερά για να εισέλθει σε κάθετη οδό. (παράβ. άρθρ. 6 παρ. περ. β, 12 παρ. 1, 19 παρ. 1, 2, 20, 50 του ΚΟΚ). Μον.Πρ.Αθ. 5453/2006 ΕΣυγκΔ 2006/543

 

ΠΗΓΗ: WWW.ESD.GR - ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 


slog3
slogan2

Αναζήτηση