MenuShortSpaceMenuShortCompanyNameMenuShortArxeiopayNofeeContactEng

Sea Diamond, αποζημιώσεις

sea diamond

Το κρουαζιερόπλοιο βυθίστηκε στις 5 Απριλίου 2007στον όρμο του Αθηνιου στην Σαντορίνη μετά απο πρόσκρουση σε ύφαλο στον όρμο των Φηρών. Μετέφερε 1163 επιβάτες και 391 μέλη του πληρώματος. Ολοι αποβιβάστηκαν ασφαλείς απο το πλοίο, εκτός απο δυο Γάλλους οι οποίοι δηλώθηκαν ως αγνοούμενοι.

Αποζημίωση έως 3.000 ευρώ αλλά και ένας ολόκληρος μισθός ανάλογα με την ειδικότητά τους καταβλήθηκαν, με απόφαση του Ειρηνοδικείου Πειραιά στους 391 ναυτικούς-μέλη του πληρώματος του βυθισθέντος «Sea Diamond».
Οι δυο Γάλλοι θεωρήθηκαν ως αγνοούμενοι και δεν τους καταβλήθηκε καμμιά αποζημίωση.
Οι περισσότεροι επιβάτες έλαβαν αποζημιωση €1400 ενώ αρκετοί Αμερικάνοι και Καναδοί έχουν προσφύγει στα δικαστήρια.

 

Δίνει αποζημίωση 1.400 €!
«Παγιδευτική τακτική» χαρακτήρισαν νομικοί την προσφορά της εταιρείας.

Θεωρούν πως το ποσό συμπίπτει με όσα προβλέπει η σύμβαση των Αθηνών και αν το αποδεχτεί ο επιβάτης θα σημαίνει πως δεν έχει άλλες απαιτήσεις

Η «δίνη» της καταβολής αποζημιώσεων για τις πολύπλευρες επιπτώσεις του ναυαγίου του «Sea Diamond» αρχίζει να απασχολεί την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά τον συμβιβασμό που πέτυχε η εταιρεία με μέλη του πληρώματος έχουν ξεκινήσει από την πλευρά της κινήσεις προσφοράς αποζημιώσεων σε επιβάτες του πλοίου.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, η εταιρεία έχει αποστείλει επιστολές σε επιβάτες, προσφέροντας στον καθένα ποσό 1.000 ευρώ για τις αποσκευές που έχασαν και επιπλέον 400 ευρώ, χωρίς να το αιτιολογεί.
Ωστόσο, έγκυροι νομικοί κύκλοι χαρακτήριζαν αυτήν την κίνηση ως «παγιδευτική τακτική» και αιτιολογούσαν την άποψή τους, λέγοντας πως το προσφερόμενο ποσό για τις αποσκευές συμπίπτει με το προβλεπόμενο ανώτατο ποσό από τη Σύμβαση των Αθηνών, πράγμα που θεωρούσαν ότι εάν το αποδεχτεί ο επιβάτης είναι σα να συμφωνεί πως δεν θα έχει άλλες απαιτήσεις.
Πάντως, όπως έχει αποκαλύψει το «Εθνος», ξένοι επιβάτες του πλοίου έχουν έρθει ήδη σε επαφή με νομικούς στις πατρίδες τους και στη χώρα μας για να διεκδικήσουν αποζημιώσεις.
Σε εγρήγορση
Ταυτόχρονα, όμως, οι επιπτώσεις από το ναυάγιο τόσο στο περιβάλλον όσο και στην τοπική οικονομία της Θήρας παρακολουθούνται με πολλή προσοχή από τους τοπικούς φορείς και εφόσον παραστεί ανάγκη θα κινηθούν νομικά, αφού, όπως είναι γνωστό, έχει ανατεθεί η νομική κάλυψη του Δήμου και του Επαρχείου Θήρας σε δύο δικηγόρους.
«Η πλοιοκτήτρια εταιρεία μέχρι τώρα είναι αλήθεια πως ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της σε ό,τι αφορά την απορρύπανση της περιοχής», μας έλεγαν έγκυρες πηγές που παρακολουθούν την υπόθεση.
Ωστόσο, οι αυτοδιοικητικοί φορείς της Θήρας είναι σε «επιφυλακή» και σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες:
• Αναμένουν την παράδοση του τελικού σχεδίου άντλησης, που σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας και της πλοιοκτήτριας εταιρείας θα πρέπει να τους έχουν δοθεί μέχρι τα τέλη της άλλης εβδομάδας.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, οι αναγκαίες μετρήσεις για το σχέδιο που θα γίνουν από το σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, το οποίο έχει ναυλωθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, δεν έχουν ολοκληρωθεί και κάτοικοι εκφράζουν ανησυχία για την πορεία των εργασιών άντλησης.
• Καταγράφουν οποιαδήποτε ζημιά προκαλείται σε κατοίκους και επιχειρηματίες της πόλης, επιφυλασσόμενοι για οποιοδήποτε δικαίωμά τους.
Κατά πληροφορίες, έχει ήδη καταγραφεί η ακύρωση των εγκαινίων δύο κρουαζιερόπλοιων, που είχε προγραμματιστεί να γίνει τον Μάιο στο νησί, στα οποία αναμενόταν η άφιξη περίπου 5.000 επισκεπτών.
Η εταιρεία των κρουαζιερόπλοιων ενημέρωσε ότι η ακύρωση γίνεται λόγω του ναυαγίου, αλλά διαβεβαιώνει πως δεν θα ακυρώσει τις προγραμματισμένες αφίξεις.
• Τηρείται αναλυτικό ημερολόγιο των εργασιών απορρύπανσης.
Πάντως, χθες, οι καιρικές συνθήκες εξακολουθούσαν να είναι ευνοϊκές και η ρύπανση να είναι ελεγχόμενη, αφού το μαζούτ, που αναβλύζει συνεχώς από το ναυάγιο του πλοίου, δεν διασκορπίζεται και γίνεται άμεσα ο καθαρισμός του.
Στο μεταξύ, οι λιμενικές αρχές συνεχίζουν τη λήψη καταθέσεων από μέλη του πληρώματος του πλοίου, στο πλαίσιο της διοικητικής έρευνας για το ναυάγιο.
Ευθύνες
Πληροφορίες αναφέρουν ότι, μεταξύ άλλων, οι Αρχές εξετάζουν και τυχόν ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας για τη βύθιση του πλοίου, κυρίως σε ό,τι αφορά το θέμα της ρυμούλκησής του από το σημείο όπου εγκαταλείφθηκε αλλά και για το εάν έγιναν όλες οι αναγκαίες προσπάθειες για τη διάσωσή του.
Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι Αρχές εξετάζουν και εάν υπάρχουν ευθύνες στην εταιρεία για το θέμα της καταγραφής των επιβαινόντων που όφειλε να έχει κάνει, ενώ, όπως δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία, δεν υπήρχε ακριβής λίστα επιβαινόντων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι καλλιεργείται ολόκληρη φιλολογία για τους 46χρονο Γάλλο και την κόρη του που χάθηκαν με το πλοίο, ακόμα και για το εάν βρίσκονταν στο πλοίο, πράγμα που η εταιρεία οφείλει να γνωρίζει επακριβώς, αφού καταγράφεται η κάθε επιβίβαση και αποβίβαση επιβάτη.
Πηγή:www.ethnos.gr


Προσφυγές από Αμερικανούς και Καναδούς

Στις αίθουσες των δικαστηρίων μεταφέρεται πλέον η υπόθεση της βύθισης του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond».
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, επιβάτες του πλοίου από τις ΗΠΑ και τον Καναδά έχουν έρθει ήδη σε επαφή με δικηγόρους, ώστε να κινηθούν διαδικασίες διεκδίκησης αποζημιώσεων.
Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η πλοιοκτήτρια εταιρεία κινείται για να «κλείσει» εγκαίρως ορισμένες υποθέσεις, ερχόμενη κατ αρχάς σε συμβιβαστικές συμφωνίες με μέλη του πληρώματος.
Το τελευταίο διήμερο ορισμένα πρακτικά συμβιβαστικών συμφωνιών έγιναν στο Ειρηνοδικείο Πειραιά και όπως έλεγαν νομικοί κύκλοι, το ποσό που καταβάλλεται σ' αυτές τις περιπτώσεις είναι σε συνάρτηση με τον μισθό του κάθε ναυτικού και τα απολεσθέντα αντικείμενά του. Αντίθετα, για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος φαίνεται να υπάρχει μια στασιμότητα, αφού το λεγόμενο «μαύρο κουτί» παραμένει φυλασσόμενο στο Λιμεναρχείο Θήρας, μέχρι να αποφασιστεί η μεταφορά του εκεί που τελικά θα αποκωδικοποιηθεί, πιθανόν σε εργαστήριο του εξωτερικού.
Η ίδια στασιμότητα υπάρχει και στο θέμα της άντλησης των καυσίμων από τις δεξαμενές του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου και οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης στη Θήρα περιμένουν ότι σε σημερινή συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, θα ενημερωθούν αναλυτικά για το σχέδιο και κυρίως για το χρονοδιάγραμμα που έχει καταθέσει η πλοιοκτήτρια εταιρεία. Πάντως, και χθες η κατάσταση του θαλάσσιου περιβάλλοντος χαρακτηρίζεται ελεγχόμενη, αφού η διαρροή πετρελαιοειδών παραμένει μικρή και γίνεται εγκαίρως απορρύπανση.
Τέλος, χθες, με αφορμή την αποκάλυψη του «Εθνους» ότι η Θήρα στερείται τα τελευταία χρόνια πλοηγού, έγκυρες πηγές έλεγαν ότι παρότι υπήρχε αρκετά χρόνια πλοηγός που ανήκε στην Πλοηγική Υπηρεσία Σύρου, η θέση δεν είναι θεσμοθετημένη, παρότι υπάρχει ανάγκη ύπαρξής του.
Πηγή:www.ethons.gr

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 


slog3
slogan2

Αναζήτηση