MenuShortSpaceMenuShortCompanyNameMenuShortArxeiopayNofeeContactEng

Slide-car-Greek
Slider-Bicycle-Greek
3
Slider-Hand-

Αρχείο

Prev Next

Τροχαίο: επιβεβαίωση ποιος ήταν ο οδηγός.

04-01-2019

Ο ορισμός ποιος τελικά ήταν ο οδηγός σε ένα τροχαίο δεν είναι πάντα απολύτως ξεκάθαρο. Υπάρχουν περιπτώσεις που ο οδηγός εκσφενδονίζεται από το όχημα, ο δε συνοδηγός παραμένει μέσα και...

€ 525.000 για εργατικό ατύχημα σε 24χρονο

14-10-2018

Το δικαστήριο επιδίκασε αποζημίωση €150.000 ευρώ σε κάθε έναν από τους γονείς του και € 75.000 ευρώ σε κάθε ένα από τα τρία αδέλφια του.  Ο άτυχος νέος εργαζόταν σαν...

Ιατρικά λάθη: περιπτώσεις ιππουριδικής συνδρομής

05-08-2018

Η ιππουρίδα (cauda equina στα λατινικά) περιγράφει τη συλλογή των νεύρων στο κάτω μέρος του νωτιαίου μυελού.  Αυτά τα νεύρα είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε τραυματισμό επειδή επεκτείνονται πέρα από το...

Έκθεση Αυτοψίας κ Σχεδιάγραμμα Τροχαίας

11-06-2018

Το σχεδιάγραμμα της τροχαίας αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο για την τεκμηρίωση της υπαιτιότητας σε μια διεκδίκηση αποζημίωσης τροχαίου. Αν η αποτύπωση και καταγραφή δεν είναι ακριβής αυτό μπορεί να έχει ολέθριες...

348.800€ για θανατο σε γεννα σε Δημοσιο μαιευτηριο.

11-03-2018

Η απόφαση του Εφετείου Αθηνών αποδίδει στην νεογέννητη κόρη της 42χρονης μητέρας που απεβίωσε από ιατρικό λάθος 205.050 € για ψυχική οδύνη, στέρηση διατροφής και παροχής υπηρεσιών, 87.500€ στην γιαγιά...

350.000€ για τραγικο θανατο βρεφους

16-01-2018

Το Α' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας επικύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων  και επιδίκασε αποζημίωση για ιατρικό λάθος στους δύο γονείς, τα αδέρφια, τον παππού και τη γιαγιά ενός...

Απαιτησεις για Τραυματισμο σε Τροχαιο με πολλα Οχηματα.

06-11-2017

Ένας μεγάλος αριθμός τροχαίων αφορά συγκρούσεις με πολλά οχήματα ή κοινώς καραμπόλες. Στις ΗΠΑ σχεδόν στο ένα τρίτο των τροχαίων εμπλέκονται περισσότερα από δύο οχήματα. Μια μικρή απόσπαση της προσοχής ενος...

560.000€ αποζημίωση από νοσοκομείο για ιατρικό λάθος

03-09-2017

Με την τελική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας τον Φεβρουάριο 2017, ολοκληρώθηκε η δικαστική διαμάχη για ιατρική αμέλεια που περιλαμβάνει την καταδίκη τεσσάρων ιατρών (φυλάκιση από 10 έως 18 μήνες)...

Αποζημίωση εκατομυρίων για ιατρικό λάθος στην Κύπρο.

25-06-2017

Αποζημίωση εκατομυρίων για ιατρικό λάθος στην Κύπρο. Το υψηλό ποσό: 2,4 εκατ. συν τόκοι, αφορά τα δύο κρατικά νοσοκομεία της Λεμεσού και της Λευκωσίας και την τραγική περίπτωση μιας μητέρας και...

Εργατικά ατυχήματα: πότε αποζημιώνουν οι εργαζόμενοι τον εργοδότη!

15-07-2016

Δύο αποφάσεις του Αρείου Πάγου δημιουργούν δικαστικό προηγούμενο και αναγνωρίζουν συν-υπαιτιότητα σε εργαζόμενο και του επιδικάζει να αποζημιώσει τον εργοδότη για τις υλικές ζημιές που προκάλεσε λόγω ατυχήματος εν ώρα...

Αποζημιωση Δημοσιου: 700.000€ σε στρατιωτη

20-06-2016

Μετά από μακρύ δικαστικό αγώνα, το Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), απέρριψε ως απαράδεκτη την αίτηση αναίρεσης του Ελληνικού Δημοσίου και επικύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Κομοτηνής, επιδικάζοντας...

572.000€ λόγω λάθους διάγνωσης καρκίνου

25-05-2016

Το Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, με την υπ' αριθμόν 16591/2015 απόφαση, επιδίκασε σε μία γυναίκα 71 ετών το ποσό των € 572.000 ως αποζημίωση και επέβαλε το ποσό των € 28.000...

1,6 εκατ. για λάθος διάγνωση κ ιατρικές παραλήψεις

03-04-2016

Τελεσίδικη, ιστορική απόφαση- δικαίωση για σειρά λαθών και παραλείψεων δημόσιου νοσοκομείου. Ακόμα μια περίπτωση διεκδίκησης για ιατρική αμέλεια που με εμπεριστατωμένη ιατρική τεκμηρίωση και μαχητική νομική υποστήριξη φέρνει ικανοποιητικά αποτελεσματα...

Αποζημιωση για θάνατο από λάθος διάγνωση παρενέργειας φαρμάκου.

13-03-2016

Υπάρχουν περιπτώσεις που η λάθος διάγνωση συμπτωμάτων οφείλεται σε άγνοια ή κακή εκτίμηση των παρενεργειών φαρμάκων. Ειδικά αν οι παρενέργειες αφορούν πιοσπάνιες ασθένειες η σύνδρομα στα οποία δεν υπαρχει συχνή...

€ 830.000 για θάνατο στρατιώτη από αμυγδαλές

30-01-2016

Αφορά συγγενείς 20χρονου στρατιώτη τεθωρακισμένων από τη Θεσσαλονίκη που απεβίωσε στην Αλεξανδρούπολη λόγω ιατρικού λάθους. Τα στρατιωτικά, αλλά και τα διοικητικά δικαστήρια επιδίκασαν χρηματικό ποσό συνολικά € 830.000 ως αποζημίωση...

Θανατηφορο Τροχαιο

07-11-2015

  Η διαχείριση του θανατηφόρου τροχαίου είναι η πιο απαιτητική γιατί είναι και η πιο τραγική. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου θύματα είναι στενοί φίλοι ή συγγενείς οι οποίοι συμμετέχουν ως επιβάτες, που...

Ηθική Βλάβη και Ψυχική Οδύνη.

30-10-2015

Ηθική Βλάβη (Non-material damage, Moral damage, Non material harm) και Ψυχική Οδύνη (Pain and suffering, Pretium doloris, Mental anguish ) είναι έννοιες που συχνά συγχέονται.Αν και εχουν κοινα θεματα εχουν...

Αποφαση σταθμος για την ιατρικη αμελεια στην Ελλαδα

10-10-2015

Προστιμο 600.000 € στον Ευαγγελισμό για θάνατο ασθενούς λογω λοιμωξης σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Η περιπτωση είναι σημαντικη διοτι υπολογιζονται σε 1000 οι ασθενεις που πεθαινουν στην Ελλάδα κάθε χρονο...

660.000€ συν μηνιαία εξοδα, δικαστικές δαπάνες και τόκους.

19-09-2015

Για την περίπτωση ιατρικής αμέλειας γαστρεκτομής επιδικάστηκε τον Ιούνιο 2015 αποζημιωση σε γονείς παχυσαρκου φοιτητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ο οποιος με έμεινε "φυτό" μετά απο ανεπιτυχή επέμβαση γαστρεκτομης και...

326.150 € σε νοσοκομα για εργατικο ατυχημα

06-09-2015

Αποζημίωση ύψους 60.150 ευρώ και μηνιαία καταβολή 500 ευρώ μέχρι του ποσού των 266.000 ευρώ επικύρωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας σε εργαζόμενη του νοσοκομείου Ελπις, η οποία είχε τραυματιστεί σοβαρά...

Αποζημιώσεις απο Επικουρικό Κεφάλαιο

03-08-2015

Στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου φαίνεται οτι θα κριθεί τελικά το ύψος της αποζημίωσης που δικαιούνται οι συγγενείς θυμάτων απο ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Την αποζημίωση αυτή παρέχει το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης...

Τραγωδία στη Ρόδο: Ταχύπλοο διαμέλισε 37χρονη Ρωσίδα

02-08-2015

Ο 42χρονος Ελβετός, χειριστής του σκάφους, υποστήριξε ότι σταμάτησε όταν άκουσε το ισχυρό χτύπημα - Ωστόσο ένας από τους έξι σκιέρ είπε ότι έκαναν έρευνα στην περιοχή, δεν βρήκαν τίποτε...

Εργατικά ατυχήματα: στοιχεία και αποζημιώσεις

08-06-2015

Αν και ο αριθμός των εργατικών ατυχημάτων μειώνεται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, το 2013 αλλά και το 2014 παρατηρήθηκε αύξηση! Ενώ το 2010 είχαμε τον υψηλότερο αριθμό με 5721...

Έλλειψη κράνους. Συνυπαιτιότητα;

09-05-2015

Σε διάφορες αποφάσεις δικαστηρίων εχει απορριφθεί η αίτηση για απόδοση συνυπαιτιότητας ( και άρα μείωσης της απαίτησης για αποζημίωση) στον συνοδηγό μοτοσυκλέτας που επιβιβάστηκε σε μηχανή και δεν φορούσε κράνος...

Φορολόγηση αποζημίωσης απο τροχαίο ατύχημα

27-04-2015

Η αποζημίωση που ορίζεται απο ενα δικαστήριο ή συμφωνείται εξωδικαστικά αποτελείται απο πολλά διαφορετικά ποσά συνδεδεμένα με διαφορετικές αιτίες. Υπάρχουν συχνές ερωτήσεις για το τι πραγματικά ισχύει και εδώ προσπαθούμε...

Εργατικό ατύχημα στην ΚΑΙΡ: 25.000€ αποζημιωση

24-04-2015

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου με την απόφαση του 135/2010 επιδίκασε συνολική αποζημίωση 25.000€, απο τα οποία 13.000€ είναι προσωρινά εκτελεστά, σε υπάλληλο της που υπέστη εργατικό ατύχημα στο παλιό εργοστάσιο...

Τροχαίο με Μοτοσυκλέτα και Συνυπαιτιότητα

19-04-2015

Κύριο θέμα στην διεκδίκηση αποζημίωσης απο τροχαίο είναι η απόδοση συν- υπαιτιότητας στο άλλο μέρος. Η "ιδανική" περίπτωση που είναι ξεκάθαρη η υπαιτιότητα είναι μαλλον σπάνια και οι δικηγόροι κατά...

Ελαστικά: Θραύση - Κλατάρισμα – Εκτροπή Οχήματος

09-04-2015

Η νομολογία των δικαστηρίων μας έχει δεχθεί ότι το κλατάρισμα ελαστικού συνεπεία του οποίου το αυτοκίνητο ξεφεύγει από την κανονική του πορεία δεν συνιστά περίπτωση ανώτερης βίας, αλλά μόνο αυτήν...

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ 800.000 € ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΜΟΛΥΝΘΗΚΕ ΑΠΟ AIDS

05-04-2015

Το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης, με απόφασή του το 2013 επιδίκασε το ποσό των 800.000 ευρώ ως αποζημίωση σε 25χρονη γυναίκα, η οποία μολύνθηκε από τον ιό του AIDS μετά από...

133.415€ για δύο κομμένα δάχτυλα από κροτίδα

22-03-2015

Κατά τη διάρκεια επεισοδίων που έγιναν σε αγώνα μπάσκετ. Την πρώτη απόφαση-καταπέλτη με την οποία επιδικάζεται αποζημίωση για ακρωτηριασμό δαχτύλων (μέσου και δείκτη) του δεξιού χεριού φιλάθλου από χούλιγκαν λόγω της...

Γιατρός καταβάλει 584.400 € για το θάνατο 32χρόνης εγκύου

09-03-2015

Η γυναίκα απεβίωσε λίγο πριν γεννήσει το τρίτο παιδί της λόγω ιατρικού λάθουςΟ Άρειος Πάγος υποχρέωσε γιατρό μαιευτήρα-γυναικολόγο να καταβάλει το ποσό των 584.400 ευρώ σε συγγενείς 32χρόνης μητέρας δύο...

Εργατική αγωγή κατά του Δημοσίου

07-03-2015

  Θάνατος εργαζόμενου που εκτελούσε εργασία καθαρισμού τζαμιών στο Γ.Π.Νοσοκομείο «Μεταξά» στον Πειραιά. Λόγω μη τήρησης των από το νόμο προβλεπόμενων μέτρων ασφαλείας, ο εργαζόμενος έπεσε από μεγάλο ύψος στο κενό...

Τροχαίο με όχημα που δεν είναι αποδεδειγμένα ανασφάλιστο.

04-03-2015

Υπαρχουν τροχαια που αφορούν όχημα για το οποίο υπαρχει τεκμηριωμένη διαφωνία αναμεσα στην ασφαλιστική και τον ιδιοκτήτη κατα ποσο υπαρχει ασφάλεια σε ισχύ η οχι. Μπορεί η ασφάλεια να έληξε...

Συνυπαίτιος ο συνοδηγός αν γνωρίζει ότι ο οδηγός είναι μεθυσμένος.

05-02-2015

Κατά 30% σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος Ο συνοδηγός που γνωρίζει ότι ο οδηγός είναι μεθυσμένος και παρ΄ όλα αυτά δέχεται να επιβιβαστεί, είναι συνυπαίτιος κατά 30% σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, αποφάνθηκε...

Sea Diamond, αποζημιώσεις

18-01-2015

Το κρουαζιερόπλοιο βυθίστηκε στις 5 Απριλίου 2007στον όρμο του Αθηνιου στην Σαντορίνη μετά απο πρόσκρουση σε ύφαλο στον όρμο των Φηρών. Μετέφερε 1163 επιβάτες και 391 μέλη του πληρώματος. Ολοι...

COSTA CONCORDIA: Αποζημιώνοντας τα θύματα

12-01-2015

Πάνω από ένα χρόνο μετά την ανατροπή του Costa Concordia, πολλά ζητήματα αναφορικά με την ευθύνη παραμένουν ανεπίλυτα. Ποια δικαστήρια είναι αρμόδια για τις απαιτήσεις των θιγμένων και ποιο δίκαιο...

Τροχαία με φορτηγά και λεωφορεία στην Ελλάδα.

08-01-2015

Τα ατυχήματα με φορτηγά και λεωφορεία είναι διαφορετικά από τα συνηθισμένα τροχαια με αυτοκίνητα, μηχανές η ποδήλατα για μια σειρά από λόγους. Ένα ευρύ φάσμα αποδεικτικων στοιχείων Το ευρύ φάσμα των διαθέσιμων...

165.000 € για θάνατο ασθενούς στον Ερυθρό Σταυρό

05-01-2015

Καταδίκη του Κοργιαλένειου-Μπενάκειου (Ερυθρός Σταυρός) για θάνατο ασθενούςΑποζημίωση 165.000 ευρώ σε συγγενείς τραυματία που υπέκυψε - Οι γιατροί δεν διέγνωσαν εγκεφαλικό τραυματισμό- Πηγαινόφερναν τον τραυματία από νοσοκομείο σε νοσοκομείο χωρίς...

Τραυματισμός αυχένα σε τροχαίο

04-01-2015

Είναι γνωστός και ως τραυματισμός αυχένα δίκην μαστιγίου (στα αγγλικά whiplash) τραυματισμός επιτάχυνσης - επιβράδυνσης ή τραυματισμός αιφνίδιας υπερέκτασης. Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται όταν ο αυχένας τραυματιστεί από την απότομη κίνηση...

Πλαστική Χειρουργική και Ιατρική Αμέλεια, Ελλάδα.

02-01-2015

Η πλαστική χειρουργική, η επανορθωτική χειρουργική, ή η αισθητική χειρουργική στοχεύουν να σας κάνουν να φαίνεστε και να αισθάνεστε καλύτερα. Ωστόσο, αυτό δεν καταλήγει να συμβαίνει πάντα. Υπάρχουν φορές όπου...

Χειρουργική Ιατρική Αμέλεια

02-01-2015

Η υποβολή σε μια χειρουργική διαδικασία έχει στόχο να σας κάνει να νιώσετε καλύτερα, και θα είναι τραγικό μια χειρουργική επέμβαση να σας αφήσει σε χειρότερη αντί για καλύτερη κατάσταση...

Ιατρική Αμέλεια και Μαιευτική.

02-01-2015

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, του τοκετού, της γέννησης και της περιόδου αμέσως μετά την γέννα, η μητέρα και το μωρό πρέπει να παρακολουθούνται συνεχώς για επικίνδυνες συνθήκες, όπως η...

Ιατρική Αμέλεια και νοσοκομεία ή κλινικές

02-01-2015

Οι περισσότεροι που σκέφτονται τη λέξη "αμέλεια", την συνδέουν συνήθως με ένα γιατρό, νοσηλευτή, φαρμακοποιό ή με κάποιον άλλο φορέα παροχής υγειονομικής περίθαλψης που ήταν υπεύθυνος για ένα σφάλμα, για...

Ιατρικό σφάλμα λόγω λάθος διάγνωσης.

02-01-2015

Ανεπανόρθωτη βλάβη στα χέρια επαγγελματιών που εμπιστευόσαστε. Φανταστείτε την ανεπανόρθωτη βλάβη που δημιουργείται όταν ένας ασθενής μεταβαίνει στο τμήμα επειγόντων περιστατικών με συμπτώματα όπως πόνο στο στήθος και δυσκολία στην αναπνοή...

Ιατρικη Αμελεια Ελλαδα: Αργοπορημενη Διαγνωση Καρκινου

02-01-2015

Το ιατρικό λειτούργημα επιβάλει την ενδελεχή εξέταση του ασθενή και την λήψη όλων των μέτρων ώστε να διελευκανθούν υποψίες για οποιαδήποτε σοβαρή ασθένεια.Ο καρκίνος είναι η ασθένεια με τα περισσότερα...

Τροχαία ατυχήματα από ανασφάλιστα, κλεμμένα ή οχήματα που εγκαταλείπουν τον τόπο του ατυχήματος.

26-12-2014

Η συμμετοχή σε ενα τροχαίο ατύχημα είναι συνήθως επώδυνη, αλλά αν το πρόσωπο που ευθύνεται για το ατύχημα αποδεικνύεται να μην ασφαλισμένο να οδηγεί το όχημα, ή αν το όχημα...

Κάθε ιατρικό λάθος έχει «κόστος» 305.000 ευρώ

13-12-2014

Στα 30 δισ. δολάρια ετησίως ανέρχεται το κόστος των ιατρικών λαθών στην Αμερική, στη Βρετανία το αντίστοιχο ποσό φτάνει στα 400 εκατ. λίρες, ενώ στα καθ' ημάς η έως τώρα...

Αναπαράσταση τροχαίου με αυτοκίνητο και πεζό

03-12-2014

Τον Iούλιο του 2014 το έγκυρο περιοδικό Plaintiff ανέλυσε τα συνήθη αποδεικτικά και θέματα τραυματισμών που αφορούν τροχαία ατυχήματα αυτοκινήτων και πεζών: Το άρθρο αυτό φέρνει στο φως τα στάδια...

Λιγότεροι νεκροί από τροχαία το 2014

03-12-2014

Ευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στα τροχαία δυστυχήματα. Αν και λιγότεροι από 600 οι άνθρωποι εκτιμάται ότι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα το 2014 στη χώρα μας, αριθμός μικρότερος...

Αποζημίωση 550.000 για τροχαίο λόγω παράνομης πινακίδας

27-11-2014

Πρόστιμο 550.000 ευρώ στο ΔημόσιοΔικαιώθηκαν στον Άρειο Πάγο οι συγγενείς 18χρονου που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο το οποίο οφείλονταν στην πρόσκρουση σε παράνομα τοποθετημένη διαφημιστική πινακίδα. Το Δημόσιο...

Άρειος Πάγος: 100.000 € λόγω ηθικής βλάβης σε εργατικό ατύχημα

24-11-2014

Απόφαση - βόμβα του Αρείου Πάγου για τα εργατικά ατυχήματα(Απόφαση 703/2013)Τα πάνω- κάτω στην επιδίκαση αποζημιώσεων λόγω εργατικού ατυχήματος, φέρνει ο Άρειος Πάγος με απόφαση του η οποία ξεκαθαρίζει ότι...

Αυξάνονται οι αποζημιώσεις για ιατρικά λάθη

23-11-2014

Έντονα αυξητικές τάσεις καταγράφονται, κυρίως τα τελευταία δύο με τρία χρόνια, στις αποζημιώσεις που επιδικάζουν τα δικαστήρια σε ασθενείς που υπέστησαν βλάβη στην υγεία τους ή στους συγγενείς ασθενών που...

Αποζημίωση 1.303.000€ για ιατρική ευθύνη περιλαμβάνει πεθερό και πεθερά

21-11-2014

Δικαστήριο: Πεθερός και πεθερά δικαιούνται αποζημίωση για ηθική βλάβη σε περίπτωση θανάτου του γαμπρού ή της νύφης τους.Το Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Νικόλαο Σακελλαρίου...

400.000€ αποζημίωση απο το ΣτΕ για ιατρικό λάθος

16-11-2014

Αποζημίωση 400.00 ευρώ για ιατρικό λάθος με θάνατο 27χρονηςΑποζημίωση 400.000 ευρώ επιδίκασε μετά από 10χρονη δικαστική μάχη το Συμβούλιο της Επικρατείας στους γονείς 27χρονης κοπέλας γη οποία μπήκε στο νοσοκομείο...

Υπαιτιότητα σε σύγκρουση κατά το προσπεράσμα.

17-10-2014

Κάθε περίπτωση είναι μοναδική και οι ειδικοί που θα τεκμηριώσουν τα γεγονότα θα έχουν σημαντικό ρόλο. Έτσι σε μια περίπτωση μοτοσυκλέτας που κινείτο κανονικά στο αριστερό μέρος του δρόμου με σκοπό...

Ποιοί από την οικογένεια δικαιούνται αποζημίωση.

14-10-2014

Σε περιπτωση θανάτου ο νόμος ορίζει μέσω του άρθρου 932, εδάφιο 3 του Αστικού Κώδικα ότι η οικογένεια του θύματος μπορεί να λάβει χρηματική ικανοποίηση λόγω ψυχικής οδύνης. Τι ισχύει όμως...

Χρηματικό όριο ευθύνης ασφαλιστικής.

14-10-2014

Πολλά θύματα ατυχημάτων αναρωτιούνται ποιό ειναι το όριο ευθύνης της ασφαλιστικής του οχήματος που προκάλεσε τον τραυματισμό τους. Καταρχήν η ευθύνη της ασφαλιστικής εξετάζεται χωριστά για κάθε κατηγορία ασφαλιζομένων κινδύνων...

Τροχαίο στο εξωτερικό. Σε ποιό δικαστήριο θα απευθυνθείτε;

14-10-2014

Όλο και πιο πολλοί Έλληνες ταξιδεύουν στο εξωτερικό με τα αυτοκίνητα τους. Δεν είναι απίθανο να συμβεί κάποιο τροχαίο ατύχημα στα ταξίδια αυτά. Ο φιλικός διακανονισμός καλύπτει αρκετές περιπτώσεις υλικών...

Τροχαίο από οδηγό με δίπλωμα που έληξε.

14-10-2014

Τι συμβαίνει στην περίπτωση που σας χτυπήσει όχημα του οποίου ο οδηγός δεν έχει ανανεώσει την ισχύ του διπλώματος του; Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και κάποιος ειδικός θα πρέπει να...

Λάδια στο οδόστρωμα. Ευθύνη Δημοσίου;

13-10-2014

Σχετικά με το Επικουρικό Ταμείο Το Δημόσιο και τα όργανα του ειναι όντως υπεύθυνα για την επισήμανση ύπαρξης λαδιών στο οδόστρωμα καθώς επίσης και για τις απαραίτητες ενέργειες για την ρύθμιση...

Τροχαίο ατύχημα σε περιοχή έργων.

13-10-2014

Η σήμανση των οδών κατα την διάρκεια των έργων ειναι πολύ σημαντική. Ειδικά κατά τη διάρκεια της νύχτας που η ορατότητα ειναι περιορισμένη. Η υπεύθυνη εταιρεία για τη εκτέλεση των...

Συνυπαιτιότητα αν σας χτυπήσουν και έχετε πιεί;

12-10-2014

Η μέθη ειναι μια ουσιαστική παράβαση του Κώδικα Οδικης Κυκλοφοριας και είναι η αιτία για πολλές άδικες απώλειες ζωής και τραυματισμούς. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει με κάθε τρόπο...

Ατύχημα απο οδηγό με διεθνές δίπλωμα;

11-10-2014

Ενα γενικότερο θέμα που απασχολεί κάποια θύματα τροχαίων είναι η περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει άδεια οδήγησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά κάποιο Διεθνές Δίπλωμα Οδήγησης. Στην προκειμένη περίπτωση η ασφαλιστική...

Συνυπαιτιότητα αν ο οδηγός δεν προσπαθήσει να αποφύγει τροχαιο;

11-10-2014

Συχνά οι ασφαλιστικές εταιρείες υποστηρίζουν οτι ένα όχημα στο οποίο προσέκρουσε ο πελάτης τους είχε την υποχρέωση να κάνει ελιγμό για να αποφύγει την σύγκρουση και για αυτό πρέπει το...

Τροχαίο λόγω ελιγμών αποφυγής ζώου.

11-10-2014

Υπάρχουν περιπτώσεις που ατυχήματα συμβαίνουν λόγω απώλειας ελέγχου του οχήματος η παρέκλησης της πορείας στην προσπάθεια του οδηγού να αποφύγει κινούμενο ζώο που βρίσκεται στο οδόστρωμα. Καταρχήν ειναι συχνά αδύνατο να...

Ατύχημα απο κλαρκ: τροχαίο η εργατικό ατυχημα;

28-09-2014

Το ατύχημα έλαβε χώρα στην Πρέβεζα με αποτέλεσμα τον θάνατο ενος λιμενεργάτη. Το κλαρκ μετέφερε σε παρακείμενο χώρο δέματα ξυλείας που απέθετε ένας γερανός εκφορτωνοντας τα απο ενα πλοίο. Προσπαθώντας...

Αποζημίωση θανάτου πεζού με καρκίνο.

07-09-2014

Η κυρία, ετών 83, παρασύρθηκε από μοτοποδήλατο ενώ διέσχιζε ένα βράδυ τον δρόμο χωρίς να χρησιμοποιήσει διάβαση πεζών. Για τον λόγο αυτό της αποδόθηκε συνυπευθυνότητα 30%. Ο τραυματισμός ήταν σοβαρός...

387.000€ για ανήλικο θύμα τροχαίου

02-09-2014

Το παιδί ήταν μόλις 4,5 ετών όταν έχασε το κατω δεξί άκρο του ενώ παράλληλα είχε και άλλες συνέπειες στην υγεία του που όρισαν την μόνιμη αναπηρία του στο 80%...

211.000 € αποζημίωση σε τραυματισμένο μοτοσυκλετιστή

23-08-2014

Ο οδηγός της μοτοσυκλετας τραυματίστηκε στα δύο του πόδια μετά από σύγκρουση με αυτοκίνητο το οποίο είχε πλήρη υπαιτιότητα. Υποβλήθηκε σε πολλαπλές εγχειρήσεις, είχε μερική αναπηρία κάτω απο 10%, χρειάστηκε...

141.000€ σε οικογένεια συνυπεύθυνου τροχαίου

16-08-2014

Το ατύχημα έλαβε χώρα στην Ημαθεία ενα χειμωνιάτικο βράδυ όταν αυτοκίνητο έπεσε σε τρακτέρ που ρυμουλκούσε γεωργικό μηχάνημα και το οποίο είχε ακινητοποιηθεί στον δρόμο, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα...

280.000 € αποζημίωση τροχαίου όπου δεν άνοιξε ο αερόσακος

29-07-2014

Ο Άρειος Πάγος με την υπ' αριθμ. 500/2010 απόφασή του επιδίκασε ως αποζημίωση για ψυχική οδύνη το ποσό των 200.000 ευρώ στους γονείς και 80.000 ευρώ στην αδελφή 22χρόνου, ο...

50.000 € σε εργαζόμενο σε τσιμεντοβιομηχανία

27-07-2014

Βιομηχανίες και επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση να παίρνουν όλα τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα ώστε να διασφαλίζουν υγιεινές συνθήκες εργασίας. Σε αντίθετη περίπτωση, έχουν ευθύνη για τις βλάβες που μπορεί να...

100.000€ σε συγγενείς οδηγού ΙΧ που έπεσε σε ακάλυπτο φρεάτιο

25-07-2014

Το ποσό των 100.000 ευρώ επιδίκασε ο Άρειος Πάγος σε συγγενείς οδηγού, που έχασε τη ζωή της σε τροχαίο μετά την πτώση του ΙΧ της σε ακάλυπτο φρεάτιο.Το ποσό των...

50.000€ σε μαθητευόμενο που έχασε δύο δάχτυλα

13-07-2014

«Βαριά καμπάνα» του Αρείου Πάγου σε αρτοποιό. Ο Αρειος Πάγος άνοιξε με απόφασή του το δρόμο για να εισπράξει αποζημίωση 50.000 ευρώ ένας 18χρονος μαθητευόμενος αρτοποιός,ο οποίος έχασε τα δύο...

Αποζημίωση 2.000 ευρώ για δάγκωμα σκύλου

03-07-2014

Αποζημίωση 2.000 ευρώ θα δώσει ο Δήμος Βόλου σε δικηγόρο που έπεσε θύμα επίθεσης από αδέσποτο σκυλί. Το Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Βόλου δικαίωσε τον πολίτη, ο οποίος αρχικά ζητούσε να...

Αποζημιώσεις για απίστευτα ιατρικά λάθη σε χειρουργεία ελληνικών νοσοκομείων

03-07-2014

Τα απίστευτα ιατρικά λάθη που έγιναν σε χειρουργεία ελληνικών νοσοκομείων. Ο πόλεμος που ξέσπασε ανάμεσα στη διοίκηση και το προσωπικό του νοσοκομείου Παπαγεωργίου, μετά την απόφαση για εγκατάσταση συστήματος φραγής...

Αποζημιώσεις 1 εκ. για δύο εργατικά ατυχήματα

02-07-2014

Αποζημιώσεις 1 εκ. για δύο εργατικά ατυχήματαΤο δικαστήριο τιμώρησε αστικά τους επιβλέποντες μηχανικούς και εργολάβους που κατά την ανέγερση δύο οικοδομών δεν πήραν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείαςΣτην περίπτωση του οικοδόμου...

Αποζημίωση σε μοτοσικλετιστή για τραυματισμό λόγω καθίζησης οδοστρώματος

01-07-2014

Αποζημίωση σε μοτοσυκλετιστή για τραυματισμό λόγω καθίζησης οδοστρώματος

Aποζημίωση μετά από συμβιβασμό σε τροχαίο

30-06-2014

Όταν ένα οδηγός αυτοκινήτου ευθύνεται για την πρόκληση τροχαίου ατυχήματος, με συνέπεια τραυματισμό ή θάνατο, υλικές ζημίες κλπ., η ασφαλιστική εταιρεία του ζημιογόνου οχήματος υποχρεούται σε αποζημίωση των θυμάτων ή...

Ανώτατο Δικαστήριο Γερμανίας: το κράνος παραμένει προαιρετικό

29-06-2014

Απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου της Γερμανίας για ζημιά από ατύχημα: Οι ποδηλάτες χωρίς κράνος θα έχουν πλήρη αξίωση αποζημίωσης.Εάν ένας ποδηλάτης εμπλακεί χωρίς υπαιτιότητα του σε ένα ατύχημα, έχει πλήρες...

30.000 € για το μάτι εξαιτίας τραγικού λάθους οδοντιάτρου

29-06-2014

Τη δικαίωση στον Αρειο Πάγο βρήκε μία 37χρονη γυναίκα, που έχασε την όραση από το ένα μάτι της εξαιτίας τραγικού λάθος του οδοντιάτρου της. Η κοινωνική λειτουργός θα αποζημιωθεί με...

146.000 € από γιατρό για ασθενή που πέθανε

28-06-2014

Ο Άρειος Πάγος επικύρωσε απόφαση του Εφετείου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την  οποία υποχρεώνει χειρούργο γιατρό να καταβάλλει αποζημίωση 146.735 ευρώ σε   συγγενείς ασθενή του, η οποία πέθανε από ιατρικό λάθος...

270.000 € σε συγγενείς θύματος τροχαίου

25-06-2014

Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών έκανε δεκτή αγωγή συγγενών 18χρονου, ο οποίος είχε σκοτωθεί σε τροχαίο στη Λεωφόρο Κηφισίας και τους επιδίκασε αποζημίωση 270.000 ευρώ, λόγω παραλείψεων οργάνων του ΕΚΑΒ.Σύμφωνα με...

ΚΑΤ: €400.000 για ιατρική αμέλεια

24-06-2014

Αποζημίωση-μαμούθ ύψους 400.000 ευρώ θα πληρώσει το νοσοκομείο ΚΑΤ στην οικογένεια νεαρού θύματος τροχαίου, λόγω ιατρικής αμέλειας με αποτέλεσμα το θάνατό του. Το ποσό επιδίκασε ως αποζημίωση στους οικείους του...

Αποζημίωση 6.000 € για μία... σοκολάτα

22-06-2014

Αποζημίωση δικαιούνται οι καταναλωτές για τα ελαττωματικά προϊόντα, όχι μόνο γιατί ένα χαλασμένο τρόφιμο μπορεί να προκαλέσει βλάβη στην υγεία τους, αλλά γιατί η παραγωγός ή προμηθεύτρια εταιρεία του προϊόντος...

6.000 € αποζημίωση από πτώση σε φρεάτιο

22-06-2014

Σε αποζημίωση 6.000 ευρώ καταδίκασε στον Δήμο Βόλου το Διοικητικό Πρωτοδικείο για βαρύτατες κακώσεις, που υπέστη 86χρονη από την πτώση της μέσα σε φρεάτιο, εξαιτίας κακοτεχνιών σε κεντρικό πεζόδρομο.Το ατύχημα...

Αποζημίωση-«μαμούθ» για παιδικό ατύχημα

20-06-2014

Αποζημίωση-«μαμούθ», που με τους νόμιμους τόκους μπορεί να ξεπεράσει τα 700.000 ευρώ, οφείλει να καταβάλει δήμος στην οικογένεια ενός τετράχρονου παιδιού που πριν από 13 χρόνια έχασε με τραγικό τρόπο...

Aποζημίωση 753.470 € για 19χρονο

16-06-2014

Το Συμβούλιο της Επικρατείας επικύρωσε αποζημίωση 753.470 ευρώ, σε πατέρα 19χρονου, που έχασε τη ζωή του όταν μοτοσυκλέτα στην οποία ήταν συνεπιβάτης προσέκρουσε σε μπάζα που είχε εγκαταλείψει εργολάβος πάνω...

500.000 € σε 51χρονο οικοδόμο

12-06-2014

Το ποσό των 500.000 ευρώ θα αναγκαστεί να καταβάλει κατασκευαστική εταιρεία σε 51χρονο οικοδόμο, ο οποίος έμεινε ανάπηρος κατά 80%, ύστερα από εργατικό ατύχημα.

Ψυχική Οδύνη 580.000 €

18-05-2014

Ψυχική Οδύνη 580.000 € στην σύζυγο και στο τέκνο του πιλότου του Σινούκ που έπεσε στο Αγιο Ορος

Πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της Λέσβου

14-05-2014

Πρωτόγνωρο για τα τοπικά δεδομένα της Λέσβου (αλλά και της Ελλάδος) είναι το ποσό των 600.000 ευρώ που το Τριμελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης επιδίκασε ως αποζημίωση στην οικογένεια της 26χρονης Στέλλας...

Την δάγκωσε και της έκοψε κομμάτι

12-05-2014

Ο Άρειος Πάγος επικύρωσε εφετειακή απόφαση που είχε επιδικάσει σε γυναίκα το ποσό των 8.000 ευρώ, καθώς σκύλος τη δάγκωσε στο άνω χείλος του στόματος.Δάγκωμα σκύλου: 8000 € για ηθική...

Συνυπαιτιότητα αν ο οδηγός δεν προσπαθήσει να αποφύγει τροχαιο;

trafic experts1

Συχνά οι ασφαλιστικές εταιρείες υποστηρίζουν οτι ένα όχημα στο οποίο προσέκρουσε ο πελάτης τους είχε την υποχρέωση να κάνει ελιγμό για να αποφύγει την σύγκρουση και για αυτό πρέπει το δικαστήριο να του καταλογίσει συνυπευθυνότητα. Υπάρχουν όμως αποφάσεις δικαστηρίων που δείχνουν οτι εφόσον ο οδηγός τηρούσε όλους τους κανόνες οδήγησης και ασφαλείας, δεν έχει τέτοια υποχρέωση γιατί συχνά η ταχύτητα που κινείται το συγκρουόμενο όχημα είναι τέτοια που δεν επιτρέπει στο άλλο όχημα χρόνο για να πραγματοποιήσει τέτοιους ελιγμούς με ασφάλεια, για το ίδιο το όχημα και τον οδηγό του αλλα και για τα άλλα οχήματα η τους πεζούς που βρίσκονται κοντά.

Σχεδιαγράμματα και αυτοψίες από ειδικούς μπορούν τεκμηριώσουν την ταχυτήτα που το όχημα εκινείτο και πόσο χρόνο είχε ο οδηγός του άλλου οχήματος να αντιδράσει.

Παράδειγμα τέτοιας απόφασης είναι η παρακάτω.

Απόφ. ΑΠ 585/2010
Πρόεδρος: Διονύσιος Γιαννακόπουλος
Εισηγητής : Ελευθέριος Μάλλιος
Μέλη : Γεωργία Λαλούση - Ευτύχιος Παλαιοκαστρίτης - Βασιλική Θάνου-Χριστοφίλου
Δικηγόροι : Ιωάννης Πασπαλάς - Σταύρος Κουταλάς - Νικόλαος Πολίτης

 

Κείμενο Απόφ. ΑΠ.585.2010

....."Στις 6 Ιουνίου 2003 και περί ώρα 10.25, ο ιερέας, Ζ, οδηγούσε το με αριθμό κυκλοφορίας ... ΙΧΕ αυτοκίνητο, ιδιοκτησίας της πρώτης των εναγόντων, συζύγου του, κινούμενος με κανονική ταχύτητα, επί της ΝΕΟ ..., με κατεύθυνση από ... προς .... Κατά τον ίδιο ως άνω χρόνο και στον ίδιο τόπο, ο πρώτος εναγόμενος, Ψ1, οδηγούσε το με αριθ. κυκλοφορίας ... ΙΧΦ αυτοκίνητο, (μπετονιέρα), ιδιοκτησίας της δεύτερης εναγομένης εταιρείας, το οποίο ήταν ασφαλισμένο για τις προς τρίτους προκαλούμενες ζημίες στην τρίτη εναγομένη ασφαλιστική εταιρεία, κινούμενο επίσης επί της ως άνω οδού, αλλά με αντίθετη κατεύθυνση, ήτοι από ... προς ... και με κανονική ταχύτητα, που δεν υπερέβαινε τα 65 χλμ. ανά ώρα. Όταν τα δύο οχήματα έφθασαν στο ύψος του 63ου χλμ. της προαναφερόμενης οδού, στην πορεία του ΙΧΕ αυτοκινήτου, στο μέσον περίπου του οδοστρώματος, εμφανίσθηκε ένα πρόβατο. Τότε ο οδηγός του αυτοκινήτου, προκειμένου να αποφύγει το στην πορεία του κινούμενο ζώο, τροχοπέδησε, και παράλληλα έκανε ελιγμό προς τα δεξιά, με αποτέλεσμα να καταλήξει στις εκ δεξιών του προστατευτικές μπάρες, επί των οποίων προσέκρουσε ελαφρά και στη συνέχεια να απολέσει τον έλεγχο του οχήματός του, το οποίο εκτινάχθηκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και προσέκρουσε, με το εμπρόσθιο μέρος του, στο εμπρόσθιο αριστερό μέρος της μπετονιέρας, με συνέπεια στη συνέχεια να εκτιναχθεί, λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης, εκ νέου στο αρχικό του ρεύμα πορείας, ήτοι αυτό προς ... και να ακινητοποιηθεί εντός αυτού, λαμβάνοντας διαγώνια θέση στο οδόστρωμα.
Σημειωτέον ότι, το βαρύ όχημα (μπετονιέρα), που οδηγούσε ο πρώτος των εναγομένων, εκείνη τη στιγμή, που το αυτοκίνητο, που οδηγούσε ο παθών, έκανε την ανεξέλεγκτη πορεία του, βρισκόταν πάνω σε γέφυρα και η δυνατότητα αντίδρασης του πρώτου τούτων, οδηγού, με αποφευκτικό ελιγμό ήταν αδύνατη. Ο πρώτος των εναγομένων, οδηγός, προσπάθησε να τροχοπεδήσει το βαρύ όχημα που οδηγούσε, αλλά η προσπάθειά του απεδείχθη αναποτελεσματική, καθώς από την πρόσκρουση του οχήματος του παθόντος ιερέα στις προστατευτικές μπάρες μέχρι την είσοδο του στο αντίθετο ρεύμα μεσολάβησαν λίγα κλάσματα δευτερολέπτου. Η πλάγια διαδρομή, που ακολούθησε το όχημα, που οδηγούσε ο άτυχος ιερέας, από τις προστατευτικές μπάρες μέχρι την πρόσκρουση επί της μπετονιέρας ήταν 21 μέτρα, που δεν άφηνε περιθώρια άλλης αντίδρασης, παρά την ενστικτώδη προσπάθεια φρεναρίσματος, που επιχείρησε ο πρώτος των εναγομένων οδηγός της μπετονιέρας. Άλλωστε ο οδηγός της μπετονιέρας, εκινείτο κανονικά στο ρεύμα κυκλοφορίας του και εντελώς δεξιά αυτού, με ταχύτητα 55 χλμ/ώρα, όπως προκύπτει και από τον ταχογράφο και μάλιστα "ιππαστί" στη δεξιά γραμμή, που βρίσκεται πλησίον των δεξιών ως προς αυτόν προστατευτικών μπάρων της γέφυρας και σε απόσταση περίπου δύο (2) μέτρων από τη διαχωριστική γραμμή των δύο (2) ρευμάτων κυκλοφορίας. Ήταν δε τόσο αστραπιαία η εξέλιξη του ατυχήματος, που, σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής, όπως έκρινε και η εκκαλούμενη απόφαση, ήταν αδύνατον το βαρύ και έμφορτο υγρού μπετόν όχημα (μπετονιέρα) να ακινητοποιηθεί. Ακόμη και εάν υπήρχε τρόπος να ακινητοποιηθεί η μπετονιέρα, τότε, λόγω της μετακίνησης του υγρού φορτίου, η ανατροπή του βαρέως οχήματος θα ήταν βεβαία, με συνακόλουθη βεβαία συνέπεια τη μη αποφυγή της μοιραίας πρόσκρουσης και με απρόβλεπτες συνέπειες και για τα άλλα οχήματα που εκινούντο επί της εν λόγω Εθνικής Οδού. Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι ήταν μεν ευθεία η Εθνική Οδός στο τμήμα της, που έγινε η σύγκρουση, πλην όμως ο θανών ιερέας, μόλις 40 μέτρα πριν την αντιθέτως κινούμενη μπετονιέρα έχασε τον έλεγχο του οχήματός του και άρχισε να κάνει ζικ-ζακ, στο ρεύμα του, πριν εισέλθει στο αντίθετο ρεύμα, μετά από προσκρουση στις δεξιά προς αυτόν μπάρες της γέφυρας. Η μπετονιέρα, όπως προαναφέρθηκε, βρισκόταν πλησίον του άκρου της γέφυρας, πλην όμως επί της γέφυρας, που απέκλειε κάθε δυνατότητα αποτελεσματικής αντίδρασης του οδηγού αυτής (πρώτου τούτων) και πριν την πρόσκρουση στις μπάρες του αυτοκινήτου του θανόντος ιερέως, πολλώ μάλλον δε και μετά την πρόσκρουση σ' αυτές. Στο σημείο του ατυχήματος η Ν.Ε.Ο. ... είναι διπλής κατεύθυνσης, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 7,55 μέτρων, εκ του οποίου το μεν ρεύμα πορείας προς ... έχει πλάτος 3,60 μέτρων, το δε ρεύμα πορείας προς ... έχει πλάτος 3,95 μέτρων. Και στα δύο αντίθετα ρεύματα κυκλοφορίας υπάρχει ασφάλτινο έρεισμα, πλάτους 2 μέτρων στο ρεύμα προς ... και 1,90 μέτρων στο ρεύμα προς .... Η εν λόγω οδός είναι ευθεία, σε απόσταση 800 μέτρων, δεν διασταυρώνεται με οδό, τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας διαχωρίζονται μεταξύ τους με διακεκομμένη διαχωριστική γραμμή και το όριο ταχύτητας προσδιορίζεται στα 80 χλμ. ανά ώρα, βάσει ρυθμιστικής πινακίδας Ρ-32. Κατά το χρόνο του ατυχήματος η ορατότητα δεν περιοριζόταν για κανένα όχημα, η κυκλοφορία των οχημάτων ήταν μεγάλη, (όπως και κατά το χρόνο άφιξης των οργάνων της Τροχαίας) και υπήρχε φυσικός φωτισμός ημέρας. Με βάση τα ευρήματα επί του οδοστρώματος και δη τις χαραγές μήκους 1,90 μ. στο ρεύμα πορείας της μπετονιέρας και τα διάσπαρτα γυαλιά εντός αυτού, προκύπτει ότι το ένδικο ατύχημα έλαβε χώρα εντός του ρεύματος πορείας της μπετονιέρας και μάλιστα περίπου στο μέσον αυτού.
Περαιτέρω, με δεδομένο ότι το σημείο σύγκρουσης ευρίσκεται σχεδόν στο μέσον του οδοστρώματος, ότι το πλάτος του οδοστρώματος στο ρεύμα προς ... είναι 3,60 μέτρα, ότι η μπετονιέρα, σύμφωνα με την έκθεση αυτοψίας, συγκρούσθηκε στην εμπρόσθια αριστερή επιφάνειά της και ότι το πλάτος της μπετονιέρας είναι περίπου 2,50 μέτρα, σαφώς προκύπτει ότι κατά το χρόνο του ένδικου ατυχήματος το βαρύ αυτό όχημα εκινείτο σχεδόν επί της λευκής συνεχούς γραμμής, που διαχωρίζει το οδόστρωμα από το ασφάλτινο έρεισμα, όπως και ο ίδιος ο εναγόμενος οδηγός του οχήματος κατέθεσε προανα- κριτικά, αλλά και στο ακροατήριο του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου. Επομένως, όλα όσα οι ενάγοντες υποστηρίζουν στην αγωγή τους περί κίνησης της μπετονιέρας επί της διαχωριστικής των ρευμάτων κυκλοφορίας γραμμής, είναι σαφώς αβάσιμα.
Ομοίως, αβάσιμοι είναι οι ισχυρισμοί των ανωτέρω περί κίνησης του βαρέως οχήματος με ιλιγγιώδη ταχύτητα και μάλιστα ταχύτητα που υπερέβαινε τα 100 χλμ. ανά ώρα, αφού από τον ταχογράφο του οχήματος προκύπτει ταχύτητα περίπου 65 χλμ. ανά ώρα. Περαιτέρω, αβάσιμα είναι όσα οι ενάγοντες υποστηρίζουν περί της πτώσης της μπετονιέρας, με ιλιγγιώδη ταχύτητα, στο άκρο αριστερό εμπρόσθιο τμήμα του ΙΧΕ αυτοκινήτου, αφού, σύμφωνα με όλα τα προαναφερόμενα στοιχεία, σε συν- δυασμό με τις προανακριτικές καταθέσεις του πρώτου εναγομένου και του αυτόπτη μάρτυρα ..., το ΙΧΕ αυτοκίνητο του θανόντος ήταν εκείνο που εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Εξάλλου, είναι μεν αληθές ότι ο οδηγός της μπετονιέρας αντιλήφθηκε τους αποφευκτικούς ελιγμούς του ΙΧΕ αυτοκινήτου από απόσταση περίπου 35 μ. (βλ. πλάγια ίχνη τροχοπέδησης του ΙΧΕ αυτοκινήτου μήκους 16,50 μ., τα οποία ξεκινούν από το αριστερό άκρο του ερείσματος του ρεύματος προς ... και καταλήγουν στις εκ δεξιών ευρισκόμενες προστατευτικές μπάρες, όπου το αυτοκίνητο προσέκρουσε ελαφρά, την απόσταση των χαραγών εντός του ρεύματος κυκλοφορίας προς ... από το εμπρόσθιο αριστερό μέρος του ακινητοποιημένου διαγώνια στο αντίθετο ρεύμα αυτοκινήτου και την απόσταση των ίδιων χαραγών από το σημείο της αρχικής πρόσκρουσης του αυτό- κινήτου στις προστατευτικές μπάρες του ρεύματός του, μήκους 1,50 μ.). Όταν ο οδηγός της μπετονιέρας αντιλήφθηκε τον κίνδυνο, μείωσε σταδιακά την ταχύτητα του οχήματός του. Οι ενάγοντες υποστηρίζουν ότι αυτός όφειλε να τροχοπεδήσει προς αποφυγή της σύγκρουσης, πλην όμως μια τέτοια ενέργεια, πέραν του ότι είναι αμφίβολο αν θα ήταν αποτελεσματική, ενόψει του χρόνου αντίδρασης, που απαιτείται για το μέσο συνετό οδηγό, σε κάθε περίπτωση, θα ήταν λίαν επικίνδυνη, ενόψει των οχημάτων που ακολουθούσαν την προπορευόμενη μπετονιέρα και του ενδεχόμενου, σε περίπτωση ξαφνικής ακινητοποίησής της, να επιπέσουν, με σφοδρότητα, στο οπίσθιο μέρος της, με σοβαρές συνέπειες. Ακόμη, οι ενάγοντες υποστηρίζουν ότι, ο οδηγός της μπετονιέρας όφειλε να μετακινήσει το όχημά του δεξιά, εντός του ασφάλτινου ερείσματος, έτσι ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση, είτε να μετριασθούν οι συνέπειές της. Εντούτοις, μια τέτοια μετακίνηση του βαρέως οχήματος προς τα δεξιά, αφενός δεν ήταν εύκολη, λόγω του όγκου του, αφετέρου, σε περίπτωση που πραγματοποιείτο απότομα, δημιουργούσε το ενδεχόμενο να προκαλέσει την πτώση της μπετονιέρας στις εκ δεξιών της ευρισκόμενες προστατευτικές μπάρες, με περαιτέρω συνέπειες, τόσο για τον οδηγό της, όσο και για τους οδηγούς των οχημάτων που ακολουθούσαν. Άλλωστε, ακόμη και αν ήθελε υποτεθεί ότι πράγματι ο πρώτος εναγόμενος είχε επαρκή χρόνο να μετακινήσει με ασφάλεια, με ελιγμό προς τα δεξιά, τη μπετονιέρα, που οδηγούσε στο χωμάτινο έρεισμα, ευθυγραμμίζοντάς την εντός αυτού και πάλι, δεν θα αποτρεπόταν η σύγκρουση των δύο οχημάτων, διότι, μετά την πρόσκρουση του ΙΧΕ αυτοκινήτου στις εκ δεξιών του ευρισκόμενες προστατευτικές μπάρες, ο οδηγός του έχασε τον έλεγχο του οχήματός του και κινήθηκε ανεξέλεγκτα, διαγώνια, στο αντίθετο ρεύμα, με φορά προς τις προστατευτικές μπάρες αυτού, έτσι ώστε ακόμη και αν προσέκρουσε στην εμπρόσθια αριστερή πλευρά της μπετονιέρας, οπωσδήποτε, λόγω του μήκους του οχήματος, θα προσέκρουσε, με την ίδια σφοδρότητα, σε πλαϊνή της επιφάνεια και δεν θα αποτρεπόταν το τραγικό αποτέλεσμα του θανάσιμου τραυματισμού του συγγενούς των εναγόντων. Είναι εξάλλου χαρακτηριστικό ότι, στην από 5.5.2003 έκθεση αυτοψίας του Τ...., δεν διαπιστώθηκε καμιά παράβαση για τον οδηγό της μπετονιέρας.
Όλα τα ανωτέρω εκτεθέντα αποδείχθηκαν πλήρως, από την επ' ακροατηρίω διαδικασία, ενώπιον του Πρωτοβαθμίου Δικαστηρίου, την ποινική δικογραφία και το σύνολο του αποδεικτικού υλικού, που προσκομίστηκε ενώπιον του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου, από το οποίο προκύπτει ότι, το ένδικο ατύχημα προκλήθηκε καθ' ον χρόνο ο συγγενής των εναγόντων Ζ, κινούμενος με υπερβολική ταχύτητα επί της οδού ..., όταν έφθασε στο ύψος του υπ' αριθ. 63ου χλμ., από αμέλεια και έλλειψη προσοχής του, απώλεσε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, το οποίο, εκτρεπόμενο της πορείας του, εκτοξεύθηκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας της οδού και επέπεσε με σφοδρότητα στο εμπρόσθιο αριστερό τμήμα του ασφαλισμένου στην ασφαλιστική εταιρεία αυτοκινήτου, το οποίο εκινείτο κανονικά στο άκρο δεξιό τμήμα του ρεύματος πορείας του. Η αλήθεια των ανωτέρω πραγματικών περιστατικών του ενδίκου ατυχήματος αποδείχθηκε πλήρως από την κατάθεση του Ψ1, ενώπιον του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου, ο οποίος κατέθεσε, ότι αυτός οδηγούσε το ασφαλισμένο στην ασφαλιστική εταιρεία αυτοκίνητο - μπετονιέρα και εκινείτο κανονικά στο δεξιό τμήμα του ρεύματος πορείας του, [στη μονή γραμμή του ερείσματος (κρασπέδου) της οδού] και τη στιγμή, που βρισκόταν στο σημείο, όπου βρίσκεται η ..., τη στιγμή εκείνη αυτός είδε σε μικρή απόσταση μπροστά του το αντιθέτως κινούμενο αυτοκίνητο, που οδηγούσε ο συγγενής των εναγόντων Ζ, να προσκρούει με σφοδρότητα στις προστατευτικές μπάρες της οδού και ταυτόχρονα, μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου να εκτοξεύεται διαγώνια προς τ' αριστερά, να πέφτει με σφοδρότητα στην κανονικά κινούμενη μπετονιέρα και εν συνεχεία να περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του και τελικά να ακινητοποιείται στη θέση που εμφαίνεται στο σχεδιάγραμμα της προσαγόμενης ποινικής δικογραφίας. Από την κατάθεση του Ψ1 αποδείχθηκε επίσης, ότι η εκτόξευση του αυτοκινήτου του Ζ προς το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας έγινε τόσο αιφνίδια, ώστε ο οδηγός της μπετονιέρας δεν μπορούσε να προβεί σε καμία ενέργεια, για να αποφύγει την σύγκρουση με το αυτοκίνητο αυτό, καθόσον, η απόσταση στην οποία το αντιθέτως κινούμενο εκτοξεύθηκε κατευθείαν προς την μπετονιέρα ήταν ελάχιστη και δεν υπήρχε κανένα περιθώριο πραγματοποίησης οποιουδήποτε αποφευκτικού ελιγμού, (από αριστερά άλλωστε ερχόταν το αυτοκίνητο και από δεξιά υπήρχε το κράσπεδο της γέφυρας), πέραν του ότι βεβαίως στην προκειμένη περίπτωση η μπετονιέρα είναι όχημα βάρους δεκάδων τόνων, που η οποιαδήποτε στραβοτιμονιά ή η παρέκκλιση από την πορεία της οδηγεί σε άλλου είδους αποτελέσματα, οπότε αυτός, ενστικτωδώς, προσπάθησε να ενεργήσει τροχοπέδηση, πλην όμως η απόσταση στην οποία εκτοξεύτηκε το αυτοκίνητο κατευθείαν στο αντίθετο ρεύμα της οδού ήταν ελάχιστη και ως εκ τούτου ήταν αδύνατη η ακινητοποίση της μπετονιέρας μέσα σε αυτή την ελάχιστη απόσταση, με συνέπεια το αυτοκίνητο του συγγενή των αντιδίκων να επιπέσει με απίστευτη σφοδρότητα στο κανονικά κινούμενο φορτηγό. Η αλήθεια όμως των ανωτέρω πραγματικών περιστατικών του ενδίκου ατυχήματος αποδεικνύεται επιπροσθέτως και από το σχεδιάγραμμα της ποινικής δικογραφίας, που προσάγεται και επικαλείται, το οποίο συντάχθηκε με βάση όλα τα ευρήματα του τόπου το ατυχήματος και τις διαπιστώσεις της Αστυνομικής Αρχής, που επιλήφθηκε του συμβάντος λίγα λεπτά μετά το ατύχημα και το οποίο (σχεδιάγραμμα) απεικονίζει σαφώς, την κανονική πορεία του ασφαλισμένου στην ασφαλιστική εταιρεία αυτοκινήτου στο δεξιό τμήμα του ρεύματος πορείας του, τη σφοδρότατη πρόσκρουση του αυτοκινήτου του Ζ στις μπάρες της οδού, οι οποίες δεν στάθηκαν ικανές να ανακόψουν την υπερβολική ταχύτητά του, τη διαγώνια εκτόξευσή του από τις μπάρες κατευθείαν προς το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας της οδού, τη σφοδρότατη πτώση του αυτοκινήτου αυτού στην κανονικά κινούμενη μπετονιέρα και το σημείο αυτής της σύγκρουσης, το οποίο στο σχεδιάγραμμα επισημαίνεται με την ένδειξη "χαραγές οδοστρώματος" και βρίσκεται να απέχει 1,90 μ. περίπου από το τσιμέντινο έρεισμα της γέφυρας, γεγονός που αποδεικνύει ότι η σύγκρουση των δύο οχημάτων έγινε εξ ολοκλήρου στο ρεύμα πορείας της μπετονιέρας και μάλιστα σε απόσταση δύο (2) μέτρων περίπου μέσα από τη διαχωριστική γραμμή των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας, έτσι ώστε καθίσταται σαφές, ότι είναι τουλάχιστον αναληθείς οι σχετικοί ισχυρισμοί των εναγόντων περί κινήσεως της μπετονιέρας στο μέσον της οδού, κλπ. Πέραν τούτου όμως, από το σχεδιάγραμμα και την έκθεση αυτοψίας της προσαγόμενης ποινικής δικογραφίας, αποδεικνύεται επίσης, ότι το αυτοκίνητο του συγγενή των εναγόντων κατά το χρόνο του ατυχήματος εκινείτο με τέτοια υπερβολική ταχύτητα, ώστε αυτό, μετά από τροχοπέδηση 16 μ., η οποία αντιστοιχεί (από μόνη της) σε ταχύτητα 55 χ/ω περίπου, προσέκρουσε καταρχήν με σφοδρότητα στις προστατευτικές μπάρες της οδού, οι οποίες δεν στάθηκαν ικανές να ανακόψουν την υπερβολική ταχύτητά του και ταυτόχρονα εκτοξεύτηκε προς το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας της οδού και αφού διήνυσε διαγώνια 20 μ. περίπου, επέπεσε, με απίστευτη σφοδρότητα, στην κανονικά κινούμενη μπετονιέρα, χωρίς ο οδηγός της Ψ1 να μπορεί να κάνει τίποτα για να αποφύγει το όχημα, το οποίο είδε να έρχεται καταπάνω του. Με βάση τα παραπάνω και από την ποινική δικογραφία, (έκθεση αυτοψίας, σχεδιάγραμμα, μαρτυρικές καταθέσεις, κλπ.), συνάγεται σαφώς ότι ο συγγενής των εναγόντων Ζ ευθύνεται αποκλειστικά για το πιο πάνω ένδικο ατύχημα, καθόσον από αμέλειά του και ανεπιτηδειότητα στην οδήγηση, αφενός μεν οδηγούσε, χωρίς να έχει την προσοχή του διαρκώς τεταμένη στην οδήγηση και χωρίς να ασκεί τον έλεγχο και την εποπτεία επί του οχήματός του, έτσι ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμος να προβεί στους απαραίτητους χειρισμούς για την αποφυγή ατυχήματος, αφετέρου δε, εκινείτο με υπερβολική για τις περιστάσεις ταχύτητα επί της Ν.Ε.Ο. ... , την οποία δεν μείωσε καθόλου, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο που αυτός οδηγούσε, εξαιτίας όλων των πράξεων και παραλείψεών του, να ξεφύγει από την πορεία του, να εισέλθει αιφνίδια στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας της οδού, στο οποίο εκινείτο κανονικά το ασφαλισμένο στην ασφαλιστική εταιρεία αυτοκίνητο και να επιπέσει με σφοδρότητα σ' αυτό, ως προελέχθη. Εξάλλου, ακόμη και στην απίθανη περίπτωση που ήταν αληθής ο ισχυρισμός της αγωγής των εναγόντων περί της ύπαρξης προβάτου στο δεξιό τμήμα της οδού και πάλι ο συγγενής των εναγόντων ευθύνεται αποκλειστικά, γιατί θα έπρεπε αυτός να ασκεί τον έλεγχο και την εποπτεία επί του οχήματός του, έτσι ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμος να προβεί στους απαραίτητους χειρισμούς για την αποφυγή ατυχήματος, άλλως, ο συγγενής των εναγόντων και ο τέταρτος εναγόμενος Ψ4 ευθύνονται αποκλειστικά από κοινού και οι δύο για το πιο πάνω ένδικο ατύχημα, καθόσον, ο μεν πρώτος εξ αυτών από αμέλειά του και έλλειψη προσοχής, οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα και χωρίς να έχει την προσοχή του διαρκώς τεταμένη στην οδήγηση και χωρίς να ασκεί τον έλεγχο και την εποπτεία επί του οχήματός του, έτσι ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμος να προβεί στους απαραίτητους χειρισμούς για την αποφυγή ατυχήματος, με αποτέλεσμα αυτός, όταν έφθασε στο σημείο αυτό της οδού, να απολέσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, να εκτραπεί της πορείας του προς τα δεξιά, να επιπέσει με σφοδρότητα στις δεξιές προστα- τευτικές μπάρες του ρεύματος πορείας του και ταυτόχρονα να εκτοξευτεί αιφνίδια στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας της οδού και να επιπέσει με σφοδρότητα στο κανονικά κινούμενο, ασφαλισμένο στην ασφαλιστική εταιρεία αυτοκίνητο, ο δε δεύτερος εξ αυτών Ψ4, επειδή σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην αγωγή των εναγόντων "δεν επέβλεπε συνεχώς τα πρόβατά του, τα οποία έβοσκαν σε παρακείμενο αγρό και δεν διασφάλισε την μη διαφυγή τους από το χώρο της βοσκής τους, με αποτέλεσμα ένα πρόβατο να ξεφύγει από τον έλεγχό του, να εισέλθει αιφνιδίως στο οδόστρωμα".....

Πηγή: Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 


slog3
slogan2

Αναζήτηση