MenuShortSpaceMenuShortCompanyNameMenuShortArxeiopayNofeeContactEng

Slide-car-Greek
Slider-Bicycle-Greek
3
Slider-Hand-

Αρχείο

Prev Next

Τροχαίο: επιβεβαίωση ποιος ήταν ο οδηγός.

04-01-2019

Ο ορισμός ποιος τελικά ήταν ο οδηγός σε ένα τροχαίο δεν είναι πάντα απολύτως ξεκάθαρο. Υπάρχουν περιπτώσεις που ο οδηγός εκσφενδονίζεται από το όχημα, ο δε συνοδηγός παραμένει μέσα και...

€ 525.000 για εργατικό ατύχημα σε 24χρονο

14-10-2018

Το δικαστήριο επιδίκασε αποζημίωση €150.000 ευρώ σε κάθε έναν από τους γονείς του και € 75.000 ευρώ σε κάθε ένα από τα τρία αδέλφια του.  Ο άτυχος νέος εργαζόταν σαν...

Ιατρικά λάθη: περιπτώσεις ιππουριδικής συνδρομής

05-08-2018

Η ιππουρίδα (cauda equina στα λατινικά) περιγράφει τη συλλογή των νεύρων στο κάτω μέρος του νωτιαίου μυελού.  Αυτά τα νεύρα είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε τραυματισμό επειδή επεκτείνονται πέρα από το...

Έκθεση Αυτοψίας κ Σχεδιάγραμμα Τροχαίας

11-06-2018

Το σχεδιάγραμμα της τροχαίας αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο για την τεκμηρίωση της υπαιτιότητας σε μια διεκδίκηση αποζημίωσης τροχαίου. Αν η αποτύπωση και καταγραφή δεν είναι ακριβής αυτό μπορεί να έχει ολέθριες...

348.800€ για θανατο σε γεννα σε Δημοσιο μαιευτηριο.

11-03-2018

Η απόφαση του Εφετείου Αθηνών αποδίδει στην νεογέννητη κόρη της 42χρονης μητέρας που απεβίωσε από ιατρικό λάθος 205.050 € για ψυχική οδύνη, στέρηση διατροφής και παροχής υπηρεσιών, 87.500€ στην γιαγιά...

350.000€ για τραγικο θανατο βρεφους

16-01-2018

Το Α' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας επικύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων  και επιδίκασε αποζημίωση για ιατρικό λάθος στους δύο γονείς, τα αδέρφια, τον παππού και τη γιαγιά ενός...

Απαιτησεις για Τραυματισμο σε Τροχαιο με πολλα Οχηματα.

06-11-2017

Ένας μεγάλος αριθμός τροχαίων αφορά συγκρούσεις με πολλά οχήματα ή κοινώς καραμπόλες. Στις ΗΠΑ σχεδόν στο ένα τρίτο των τροχαίων εμπλέκονται περισσότερα από δύο οχήματα. Μια μικρή απόσπαση της προσοχής ενος...

560.000€ αποζημίωση από νοσοκομείο για ιατρικό λάθος

03-09-2017

Με την τελική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας τον Φεβρουάριο 2017, ολοκληρώθηκε η δικαστική διαμάχη για ιατρική αμέλεια που περιλαμβάνει την καταδίκη τεσσάρων ιατρών (φυλάκιση από 10 έως 18 μήνες)...

Αποζημίωση εκατομυρίων για ιατρικό λάθος στην Κύπρο.

25-06-2017

Αποζημίωση εκατομυρίων για ιατρικό λάθος στην Κύπρο. Το υψηλό ποσό: 2,4 εκατ. συν τόκοι, αφορά τα δύο κρατικά νοσοκομεία της Λεμεσού και της Λευκωσίας και την τραγική περίπτωση μιας μητέρας και...

Εργατικά ατυχήματα: πότε αποζημιώνουν οι εργαζόμενοι τον εργοδότη!

15-07-2016

Δύο αποφάσεις του Αρείου Πάγου δημιουργούν δικαστικό προηγούμενο και αναγνωρίζουν συν-υπαιτιότητα σε εργαζόμενο και του επιδικάζει να αποζημιώσει τον εργοδότη για τις υλικές ζημιές που προκάλεσε λόγω ατυχήματος εν ώρα...

Αποζημιωση Δημοσιου: 700.000€ σε στρατιωτη

20-06-2016

Μετά από μακρύ δικαστικό αγώνα, το Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), απέρριψε ως απαράδεκτη την αίτηση αναίρεσης του Ελληνικού Δημοσίου και επικύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Κομοτηνής, επιδικάζοντας...

572.000€ λόγω λάθους διάγνωσης καρκίνου

25-05-2016

Το Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, με την υπ' αριθμόν 16591/2015 απόφαση, επιδίκασε σε μία γυναίκα 71 ετών το ποσό των € 572.000 ως αποζημίωση και επέβαλε το ποσό των € 28.000...

1,6 εκατ. για λάθος διάγνωση κ ιατρικές παραλήψεις

03-04-2016

Τελεσίδικη, ιστορική απόφαση- δικαίωση για σειρά λαθών και παραλείψεων δημόσιου νοσοκομείου. Ακόμα μια περίπτωση διεκδίκησης για ιατρική αμέλεια που με εμπεριστατωμένη ιατρική τεκμηρίωση και μαχητική νομική υποστήριξη φέρνει ικανοποιητικά αποτελεσματα...

Αποζημιωση για θάνατο από λάθος διάγνωση παρενέργειας φαρμάκου.

13-03-2016

Υπάρχουν περιπτώσεις που η λάθος διάγνωση συμπτωμάτων οφείλεται σε άγνοια ή κακή εκτίμηση των παρενεργειών φαρμάκων. Ειδικά αν οι παρενέργειες αφορούν πιοσπάνιες ασθένειες η σύνδρομα στα οποία δεν υπαρχει συχνή...

€ 830.000 για θάνατο στρατιώτη από αμυγδαλές

30-01-2016

Αφορά συγγενείς 20χρονου στρατιώτη τεθωρακισμένων από τη Θεσσαλονίκη που απεβίωσε στην Αλεξανδρούπολη λόγω ιατρικού λάθους. Τα στρατιωτικά, αλλά και τα διοικητικά δικαστήρια επιδίκασαν χρηματικό ποσό συνολικά € 830.000 ως αποζημίωση...

Θανατηφορο Τροχαιο

07-11-2015

  Η διαχείριση του θανατηφόρου τροχαίου είναι η πιο απαιτητική γιατί είναι και η πιο τραγική. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου θύματα είναι στενοί φίλοι ή συγγενείς οι οποίοι συμμετέχουν ως επιβάτες, που...

Ηθική Βλάβη και Ψυχική Οδύνη.

30-10-2015

Ηθική Βλάβη (Non-material damage, Moral damage, Non material harm) και Ψυχική Οδύνη (Pain and suffering, Pretium doloris, Mental anguish ) είναι έννοιες που συχνά συγχέονται.Αν και εχουν κοινα θεματα εχουν...

Αποφαση σταθμος για την ιατρικη αμελεια στην Ελλαδα

10-10-2015

Προστιμο 600.000 € στον Ευαγγελισμό για θάνατο ασθενούς λογω λοιμωξης σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Η περιπτωση είναι σημαντικη διοτι υπολογιζονται σε 1000 οι ασθενεις που πεθαινουν στην Ελλάδα κάθε χρονο...

660.000€ συν μηνιαία εξοδα, δικαστικές δαπάνες και τόκους.

19-09-2015

Για την περίπτωση ιατρικής αμέλειας γαστρεκτομής επιδικάστηκε τον Ιούνιο 2015 αποζημιωση σε γονείς παχυσαρκου φοιτητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ο οποιος με έμεινε "φυτό" μετά απο ανεπιτυχή επέμβαση γαστρεκτομης και...

326.150 € σε νοσοκομα για εργατικο ατυχημα

06-09-2015

Αποζημίωση ύψους 60.150 ευρώ και μηνιαία καταβολή 500 ευρώ μέχρι του ποσού των 266.000 ευρώ επικύρωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας σε εργαζόμενη του νοσοκομείου Ελπις, η οποία είχε τραυματιστεί σοβαρά...

Αποζημιώσεις απο Επικουρικό Κεφάλαιο

03-08-2015

Στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου φαίνεται οτι θα κριθεί τελικά το ύψος της αποζημίωσης που δικαιούνται οι συγγενείς θυμάτων απο ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Την αποζημίωση αυτή παρέχει το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης...

Τραγωδία στη Ρόδο: Ταχύπλοο διαμέλισε 37χρονη Ρωσίδα

02-08-2015

Ο 42χρονος Ελβετός, χειριστής του σκάφους, υποστήριξε ότι σταμάτησε όταν άκουσε το ισχυρό χτύπημα - Ωστόσο ένας από τους έξι σκιέρ είπε ότι έκαναν έρευνα στην περιοχή, δεν βρήκαν τίποτε...

Εργατικά ατυχήματα: στοιχεία και αποζημιώσεις

08-06-2015

Αν και ο αριθμός των εργατικών ατυχημάτων μειώνεται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, το 2013 αλλά και το 2014 παρατηρήθηκε αύξηση! Ενώ το 2010 είχαμε τον υψηλότερο αριθμό με 5721...

Έλλειψη κράνους. Συνυπαιτιότητα;

09-05-2015

Σε διάφορες αποφάσεις δικαστηρίων εχει απορριφθεί η αίτηση για απόδοση συνυπαιτιότητας ( και άρα μείωσης της απαίτησης για αποζημίωση) στον συνοδηγό μοτοσυκλέτας που επιβιβάστηκε σε μηχανή και δεν φορούσε κράνος...

Φορολόγηση αποζημίωσης απο τροχαίο ατύχημα

27-04-2015

Η αποζημίωση που ορίζεται απο ενα δικαστήριο ή συμφωνείται εξωδικαστικά αποτελείται απο πολλά διαφορετικά ποσά συνδεδεμένα με διαφορετικές αιτίες. Υπάρχουν συχνές ερωτήσεις για το τι πραγματικά ισχύει και εδώ προσπαθούμε...

Εργατικό ατύχημα στην ΚΑΙΡ: 25.000€ αποζημιωση

24-04-2015

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου με την απόφαση του 135/2010 επιδίκασε συνολική αποζημίωση 25.000€, απο τα οποία 13.000€ είναι προσωρινά εκτελεστά, σε υπάλληλο της που υπέστη εργατικό ατύχημα στο παλιό εργοστάσιο...

Τροχαίο με Μοτοσυκλέτα και Συνυπαιτιότητα

19-04-2015

Κύριο θέμα στην διεκδίκηση αποζημίωσης απο τροχαίο είναι η απόδοση συν- υπαιτιότητας στο άλλο μέρος. Η "ιδανική" περίπτωση που είναι ξεκάθαρη η υπαιτιότητα είναι μαλλον σπάνια και οι δικηγόροι κατά...

Ελαστικά: Θραύση - Κλατάρισμα – Εκτροπή Οχήματος

09-04-2015

Η νομολογία των δικαστηρίων μας έχει δεχθεί ότι το κλατάρισμα ελαστικού συνεπεία του οποίου το αυτοκίνητο ξεφεύγει από την κανονική του πορεία δεν συνιστά περίπτωση ανώτερης βίας, αλλά μόνο αυτήν...

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ 800.000 € ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΜΟΛΥΝΘΗΚΕ ΑΠΟ AIDS

05-04-2015

Το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης, με απόφασή του το 2013 επιδίκασε το ποσό των 800.000 ευρώ ως αποζημίωση σε 25χρονη γυναίκα, η οποία μολύνθηκε από τον ιό του AIDS μετά από...

133.415€ για δύο κομμένα δάχτυλα από κροτίδα

22-03-2015

Κατά τη διάρκεια επεισοδίων που έγιναν σε αγώνα μπάσκετ. Την πρώτη απόφαση-καταπέλτη με την οποία επιδικάζεται αποζημίωση για ακρωτηριασμό δαχτύλων (μέσου και δείκτη) του δεξιού χεριού φιλάθλου από χούλιγκαν λόγω της...

Γιατρός καταβάλει 584.400 € για το θάνατο 32χρόνης εγκύου

09-03-2015

Η γυναίκα απεβίωσε λίγο πριν γεννήσει το τρίτο παιδί της λόγω ιατρικού λάθουςΟ Άρειος Πάγος υποχρέωσε γιατρό μαιευτήρα-γυναικολόγο να καταβάλει το ποσό των 584.400 ευρώ σε συγγενείς 32χρόνης μητέρας δύο...

Εργατική αγωγή κατά του Δημοσίου

07-03-2015

  Θάνατος εργαζόμενου που εκτελούσε εργασία καθαρισμού τζαμιών στο Γ.Π.Νοσοκομείο «Μεταξά» στον Πειραιά. Λόγω μη τήρησης των από το νόμο προβλεπόμενων μέτρων ασφαλείας, ο εργαζόμενος έπεσε από μεγάλο ύψος στο κενό...

Τροχαίο με όχημα που δεν είναι αποδεδειγμένα ανασφάλιστο.

04-03-2015

Υπαρχουν τροχαια που αφορούν όχημα για το οποίο υπαρχει τεκμηριωμένη διαφωνία αναμεσα στην ασφαλιστική και τον ιδιοκτήτη κατα ποσο υπαρχει ασφάλεια σε ισχύ η οχι. Μπορεί η ασφάλεια να έληξε...

Συνυπαίτιος ο συνοδηγός αν γνωρίζει ότι ο οδηγός είναι μεθυσμένος.

05-02-2015

Κατά 30% σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος Ο συνοδηγός που γνωρίζει ότι ο οδηγός είναι μεθυσμένος και παρ΄ όλα αυτά δέχεται να επιβιβαστεί, είναι συνυπαίτιος κατά 30% σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, αποφάνθηκε...

Sea Diamond, αποζημιώσεις

18-01-2015

Το κρουαζιερόπλοιο βυθίστηκε στις 5 Απριλίου 2007στον όρμο του Αθηνιου στην Σαντορίνη μετά απο πρόσκρουση σε ύφαλο στον όρμο των Φηρών. Μετέφερε 1163 επιβάτες και 391 μέλη του πληρώματος. Ολοι...

COSTA CONCORDIA: Αποζημιώνοντας τα θύματα

12-01-2015

Πάνω από ένα χρόνο μετά την ανατροπή του Costa Concordia, πολλά ζητήματα αναφορικά με την ευθύνη παραμένουν ανεπίλυτα. Ποια δικαστήρια είναι αρμόδια για τις απαιτήσεις των θιγμένων και ποιο δίκαιο...

Τροχαία με φορτηγά και λεωφορεία στην Ελλάδα.

08-01-2015

Τα ατυχήματα με φορτηγά και λεωφορεία είναι διαφορετικά από τα συνηθισμένα τροχαια με αυτοκίνητα, μηχανές η ποδήλατα για μια σειρά από λόγους. Ένα ευρύ φάσμα αποδεικτικων στοιχείων Το ευρύ φάσμα των διαθέσιμων...

165.000 € για θάνατο ασθενούς στον Ερυθρό Σταυρό

05-01-2015

Καταδίκη του Κοργιαλένειου-Μπενάκειου (Ερυθρός Σταυρός) για θάνατο ασθενούςΑποζημίωση 165.000 ευρώ σε συγγενείς τραυματία που υπέκυψε - Οι γιατροί δεν διέγνωσαν εγκεφαλικό τραυματισμό- Πηγαινόφερναν τον τραυματία από νοσοκομείο σε νοσοκομείο χωρίς...

Τραυματισμός αυχένα σε τροχαίο

04-01-2015

Είναι γνωστός και ως τραυματισμός αυχένα δίκην μαστιγίου (στα αγγλικά whiplash) τραυματισμός επιτάχυνσης - επιβράδυνσης ή τραυματισμός αιφνίδιας υπερέκτασης. Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται όταν ο αυχένας τραυματιστεί από την απότομη κίνηση...

Πλαστική Χειρουργική και Ιατρική Αμέλεια, Ελλάδα.

02-01-2015

Η πλαστική χειρουργική, η επανορθωτική χειρουργική, ή η αισθητική χειρουργική στοχεύουν να σας κάνουν να φαίνεστε και να αισθάνεστε καλύτερα. Ωστόσο, αυτό δεν καταλήγει να συμβαίνει πάντα. Υπάρχουν φορές όπου...

Χειρουργική Ιατρική Αμέλεια

02-01-2015

Η υποβολή σε μια χειρουργική διαδικασία έχει στόχο να σας κάνει να νιώσετε καλύτερα, και θα είναι τραγικό μια χειρουργική επέμβαση να σας αφήσει σε χειρότερη αντί για καλύτερη κατάσταση...

Ιατρική Αμέλεια και Μαιευτική.

02-01-2015

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, του τοκετού, της γέννησης και της περιόδου αμέσως μετά την γέννα, η μητέρα και το μωρό πρέπει να παρακολουθούνται συνεχώς για επικίνδυνες συνθήκες, όπως η...

Ιατρική Αμέλεια και νοσοκομεία ή κλινικές

02-01-2015

Οι περισσότεροι που σκέφτονται τη λέξη "αμέλεια", την συνδέουν συνήθως με ένα γιατρό, νοσηλευτή, φαρμακοποιό ή με κάποιον άλλο φορέα παροχής υγειονομικής περίθαλψης που ήταν υπεύθυνος για ένα σφάλμα, για...

Ιατρικό σφάλμα λόγω λάθος διάγνωσης.

02-01-2015

Ανεπανόρθωτη βλάβη στα χέρια επαγγελματιών που εμπιστευόσαστε. Φανταστείτε την ανεπανόρθωτη βλάβη που δημιουργείται όταν ένας ασθενής μεταβαίνει στο τμήμα επειγόντων περιστατικών με συμπτώματα όπως πόνο στο στήθος και δυσκολία στην αναπνοή...

Ιατρικη Αμελεια Ελλαδα: Αργοπορημενη Διαγνωση Καρκινου

02-01-2015

Το ιατρικό λειτούργημα επιβάλει την ενδελεχή εξέταση του ασθενή και την λήψη όλων των μέτρων ώστε να διελευκανθούν υποψίες για οποιαδήποτε σοβαρή ασθένεια.Ο καρκίνος είναι η ασθένεια με τα περισσότερα...

Τροχαία ατυχήματα από ανασφάλιστα, κλεμμένα ή οχήματα που εγκαταλείπουν τον τόπο του ατυχήματος.

26-12-2014

Η συμμετοχή σε ενα τροχαίο ατύχημα είναι συνήθως επώδυνη, αλλά αν το πρόσωπο που ευθύνεται για το ατύχημα αποδεικνύεται να μην ασφαλισμένο να οδηγεί το όχημα, ή αν το όχημα...

Κάθε ιατρικό λάθος έχει «κόστος» 305.000 ευρώ

13-12-2014

Στα 30 δισ. δολάρια ετησίως ανέρχεται το κόστος των ιατρικών λαθών στην Αμερική, στη Βρετανία το αντίστοιχο ποσό φτάνει στα 400 εκατ. λίρες, ενώ στα καθ' ημάς η έως τώρα...

Αναπαράσταση τροχαίου με αυτοκίνητο και πεζό

03-12-2014

Τον Iούλιο του 2014 το έγκυρο περιοδικό Plaintiff ανέλυσε τα συνήθη αποδεικτικά και θέματα τραυματισμών που αφορούν τροχαία ατυχήματα αυτοκινήτων και πεζών: Το άρθρο αυτό φέρνει στο φως τα στάδια...

Λιγότεροι νεκροί από τροχαία το 2014

03-12-2014

Ευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στα τροχαία δυστυχήματα. Αν και λιγότεροι από 600 οι άνθρωποι εκτιμάται ότι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα το 2014 στη χώρα μας, αριθμός μικρότερος...

Αποζημίωση 550.000 για τροχαίο λόγω παράνομης πινακίδας

27-11-2014

Πρόστιμο 550.000 ευρώ στο ΔημόσιοΔικαιώθηκαν στον Άρειο Πάγο οι συγγενείς 18χρονου που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο το οποίο οφείλονταν στην πρόσκρουση σε παράνομα τοποθετημένη διαφημιστική πινακίδα. Το Δημόσιο...

Άρειος Πάγος: 100.000 € λόγω ηθικής βλάβης σε εργατικό ατύχημα

24-11-2014

Απόφαση - βόμβα του Αρείου Πάγου για τα εργατικά ατυχήματα(Απόφαση 703/2013)Τα πάνω- κάτω στην επιδίκαση αποζημιώσεων λόγω εργατικού ατυχήματος, φέρνει ο Άρειος Πάγος με απόφαση του η οποία ξεκαθαρίζει ότι...

Αυξάνονται οι αποζημιώσεις για ιατρικά λάθη

23-11-2014

Έντονα αυξητικές τάσεις καταγράφονται, κυρίως τα τελευταία δύο με τρία χρόνια, στις αποζημιώσεις που επιδικάζουν τα δικαστήρια σε ασθενείς που υπέστησαν βλάβη στην υγεία τους ή στους συγγενείς ασθενών που...

Αποζημίωση 1.303.000€ για ιατρική ευθύνη περιλαμβάνει πεθερό και πεθερά

21-11-2014

Δικαστήριο: Πεθερός και πεθερά δικαιούνται αποζημίωση για ηθική βλάβη σε περίπτωση θανάτου του γαμπρού ή της νύφης τους.Το Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Νικόλαο Σακελλαρίου...

400.000€ αποζημίωση απο το ΣτΕ για ιατρικό λάθος

16-11-2014

Αποζημίωση 400.00 ευρώ για ιατρικό λάθος με θάνατο 27χρονηςΑποζημίωση 400.000 ευρώ επιδίκασε μετά από 10χρονη δικαστική μάχη το Συμβούλιο της Επικρατείας στους γονείς 27χρονης κοπέλας γη οποία μπήκε στο νοσοκομείο...

Υπαιτιότητα σε σύγκρουση κατά το προσπεράσμα.

17-10-2014

Κάθε περίπτωση είναι μοναδική και οι ειδικοί που θα τεκμηριώσουν τα γεγονότα θα έχουν σημαντικό ρόλο. Έτσι σε μια περίπτωση μοτοσυκλέτας που κινείτο κανονικά στο αριστερό μέρος του δρόμου με σκοπό...

Ποιοί από την οικογένεια δικαιούνται αποζημίωση.

14-10-2014

Σε περιπτωση θανάτου ο νόμος ορίζει μέσω του άρθρου 932, εδάφιο 3 του Αστικού Κώδικα ότι η οικογένεια του θύματος μπορεί να λάβει χρηματική ικανοποίηση λόγω ψυχικής οδύνης. Τι ισχύει όμως...

Χρηματικό όριο ευθύνης ασφαλιστικής.

14-10-2014

Πολλά θύματα ατυχημάτων αναρωτιούνται ποιό ειναι το όριο ευθύνης της ασφαλιστικής του οχήματος που προκάλεσε τον τραυματισμό τους. Καταρχήν η ευθύνη της ασφαλιστικής εξετάζεται χωριστά για κάθε κατηγορία ασφαλιζομένων κινδύνων...

Τροχαίο στο εξωτερικό. Σε ποιό δικαστήριο θα απευθυνθείτε;

14-10-2014

Όλο και πιο πολλοί Έλληνες ταξιδεύουν στο εξωτερικό με τα αυτοκίνητα τους. Δεν είναι απίθανο να συμβεί κάποιο τροχαίο ατύχημα στα ταξίδια αυτά. Ο φιλικός διακανονισμός καλύπτει αρκετές περιπτώσεις υλικών...

Τροχαίο από οδηγό με δίπλωμα που έληξε.

14-10-2014

Τι συμβαίνει στην περίπτωση που σας χτυπήσει όχημα του οποίου ο οδηγός δεν έχει ανανεώσει την ισχύ του διπλώματος του; Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και κάποιος ειδικός θα πρέπει να...

Λάδια στο οδόστρωμα. Ευθύνη Δημοσίου;

13-10-2014

Σχετικά με το Επικουρικό Ταμείο Το Δημόσιο και τα όργανα του ειναι όντως υπεύθυνα για την επισήμανση ύπαρξης λαδιών στο οδόστρωμα καθώς επίσης και για τις απαραίτητες ενέργειες για την ρύθμιση...

Τροχαίο ατύχημα σε περιοχή έργων.

13-10-2014

Η σήμανση των οδών κατα την διάρκεια των έργων ειναι πολύ σημαντική. Ειδικά κατά τη διάρκεια της νύχτας που η ορατότητα ειναι περιορισμένη. Η υπεύθυνη εταιρεία για τη εκτέλεση των...

Συνυπαιτιότητα αν σας χτυπήσουν και έχετε πιεί;

12-10-2014

Η μέθη ειναι μια ουσιαστική παράβαση του Κώδικα Οδικης Κυκλοφοριας και είναι η αιτία για πολλές άδικες απώλειες ζωής και τραυματισμούς. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει με κάθε τρόπο...

Ατύχημα απο οδηγό με διεθνές δίπλωμα;

11-10-2014

Ενα γενικότερο θέμα που απασχολεί κάποια θύματα τροχαίων είναι η περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει άδεια οδήγησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά κάποιο Διεθνές Δίπλωμα Οδήγησης. Στην προκειμένη περίπτωση η ασφαλιστική...

Συνυπαιτιότητα αν ο οδηγός δεν προσπαθήσει να αποφύγει τροχαιο;

11-10-2014

Συχνά οι ασφαλιστικές εταιρείες υποστηρίζουν οτι ένα όχημα στο οποίο προσέκρουσε ο πελάτης τους είχε την υποχρέωση να κάνει ελιγμό για να αποφύγει την σύγκρουση και για αυτό πρέπει το...

Τροχαίο λόγω ελιγμών αποφυγής ζώου.

11-10-2014

Υπάρχουν περιπτώσεις που ατυχήματα συμβαίνουν λόγω απώλειας ελέγχου του οχήματος η παρέκλησης της πορείας στην προσπάθεια του οδηγού να αποφύγει κινούμενο ζώο που βρίσκεται στο οδόστρωμα. Καταρχήν ειναι συχνά αδύνατο να...

Ατύχημα απο κλαρκ: τροχαίο η εργατικό ατυχημα;

28-09-2014

Το ατύχημα έλαβε χώρα στην Πρέβεζα με αποτέλεσμα τον θάνατο ενος λιμενεργάτη. Το κλαρκ μετέφερε σε παρακείμενο χώρο δέματα ξυλείας που απέθετε ένας γερανός εκφορτωνοντας τα απο ενα πλοίο. Προσπαθώντας...

Αποζημίωση θανάτου πεζού με καρκίνο.

07-09-2014

Η κυρία, ετών 83, παρασύρθηκε από μοτοποδήλατο ενώ διέσχιζε ένα βράδυ τον δρόμο χωρίς να χρησιμοποιήσει διάβαση πεζών. Για τον λόγο αυτό της αποδόθηκε συνυπευθυνότητα 30%. Ο τραυματισμός ήταν σοβαρός...

387.000€ για ανήλικο θύμα τροχαίου

02-09-2014

Το παιδί ήταν μόλις 4,5 ετών όταν έχασε το κατω δεξί άκρο του ενώ παράλληλα είχε και άλλες συνέπειες στην υγεία του που όρισαν την μόνιμη αναπηρία του στο 80%...

211.000 € αποζημίωση σε τραυματισμένο μοτοσυκλετιστή

23-08-2014

Ο οδηγός της μοτοσυκλετας τραυματίστηκε στα δύο του πόδια μετά από σύγκρουση με αυτοκίνητο το οποίο είχε πλήρη υπαιτιότητα. Υποβλήθηκε σε πολλαπλές εγχειρήσεις, είχε μερική αναπηρία κάτω απο 10%, χρειάστηκε...

141.000€ σε οικογένεια συνυπεύθυνου τροχαίου

16-08-2014

Το ατύχημα έλαβε χώρα στην Ημαθεία ενα χειμωνιάτικο βράδυ όταν αυτοκίνητο έπεσε σε τρακτέρ που ρυμουλκούσε γεωργικό μηχάνημα και το οποίο είχε ακινητοποιηθεί στον δρόμο, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα...

280.000 € αποζημίωση τροχαίου όπου δεν άνοιξε ο αερόσακος

29-07-2014

Ο Άρειος Πάγος με την υπ' αριθμ. 500/2010 απόφασή του επιδίκασε ως αποζημίωση για ψυχική οδύνη το ποσό των 200.000 ευρώ στους γονείς και 80.000 ευρώ στην αδελφή 22χρόνου, ο...

50.000 € σε εργαζόμενο σε τσιμεντοβιομηχανία

27-07-2014

Βιομηχανίες και επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση να παίρνουν όλα τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα ώστε να διασφαλίζουν υγιεινές συνθήκες εργασίας. Σε αντίθετη περίπτωση, έχουν ευθύνη για τις βλάβες που μπορεί να...

100.000€ σε συγγενείς οδηγού ΙΧ που έπεσε σε ακάλυπτο φρεάτιο

25-07-2014

Το ποσό των 100.000 ευρώ επιδίκασε ο Άρειος Πάγος σε συγγενείς οδηγού, που έχασε τη ζωή της σε τροχαίο μετά την πτώση του ΙΧ της σε ακάλυπτο φρεάτιο.Το ποσό των...

50.000€ σε μαθητευόμενο που έχασε δύο δάχτυλα

13-07-2014

«Βαριά καμπάνα» του Αρείου Πάγου σε αρτοποιό. Ο Αρειος Πάγος άνοιξε με απόφασή του το δρόμο για να εισπράξει αποζημίωση 50.000 ευρώ ένας 18χρονος μαθητευόμενος αρτοποιός,ο οποίος έχασε τα δύο...

Αποζημίωση 2.000 ευρώ για δάγκωμα σκύλου

03-07-2014

Αποζημίωση 2.000 ευρώ θα δώσει ο Δήμος Βόλου σε δικηγόρο που έπεσε θύμα επίθεσης από αδέσποτο σκυλί. Το Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Βόλου δικαίωσε τον πολίτη, ο οποίος αρχικά ζητούσε να...

Αποζημιώσεις για απίστευτα ιατρικά λάθη σε χειρουργεία ελληνικών νοσοκομείων

03-07-2014

Τα απίστευτα ιατρικά λάθη που έγιναν σε χειρουργεία ελληνικών νοσοκομείων. Ο πόλεμος που ξέσπασε ανάμεσα στη διοίκηση και το προσωπικό του νοσοκομείου Παπαγεωργίου, μετά την απόφαση για εγκατάσταση συστήματος φραγής...

Αποζημιώσεις 1 εκ. για δύο εργατικά ατυχήματα

02-07-2014

Αποζημιώσεις 1 εκ. για δύο εργατικά ατυχήματαΤο δικαστήριο τιμώρησε αστικά τους επιβλέποντες μηχανικούς και εργολάβους που κατά την ανέγερση δύο οικοδομών δεν πήραν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείαςΣτην περίπτωση του οικοδόμου...

Αποζημίωση σε μοτοσικλετιστή για τραυματισμό λόγω καθίζησης οδοστρώματος

01-07-2014

Αποζημίωση σε μοτοσυκλετιστή για τραυματισμό λόγω καθίζησης οδοστρώματος

Aποζημίωση μετά από συμβιβασμό σε τροχαίο

30-06-2014

Όταν ένα οδηγός αυτοκινήτου ευθύνεται για την πρόκληση τροχαίου ατυχήματος, με συνέπεια τραυματισμό ή θάνατο, υλικές ζημίες κλπ., η ασφαλιστική εταιρεία του ζημιογόνου οχήματος υποχρεούται σε αποζημίωση των θυμάτων ή...

Ανώτατο Δικαστήριο Γερμανίας: το κράνος παραμένει προαιρετικό

29-06-2014

Απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου της Γερμανίας για ζημιά από ατύχημα: Οι ποδηλάτες χωρίς κράνος θα έχουν πλήρη αξίωση αποζημίωσης.Εάν ένας ποδηλάτης εμπλακεί χωρίς υπαιτιότητα του σε ένα ατύχημα, έχει πλήρες...

30.000 € για το μάτι εξαιτίας τραγικού λάθους οδοντιάτρου

29-06-2014

Τη δικαίωση στον Αρειο Πάγο βρήκε μία 37χρονη γυναίκα, που έχασε την όραση από το ένα μάτι της εξαιτίας τραγικού λάθος του οδοντιάτρου της. Η κοινωνική λειτουργός θα αποζημιωθεί με...

146.000 € από γιατρό για ασθενή που πέθανε

28-06-2014

Ο Άρειος Πάγος επικύρωσε απόφαση του Εφετείου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την  οποία υποχρεώνει χειρούργο γιατρό να καταβάλλει αποζημίωση 146.735 ευρώ σε   συγγενείς ασθενή του, η οποία πέθανε από ιατρικό λάθος...

270.000 € σε συγγενείς θύματος τροχαίου

25-06-2014

Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών έκανε δεκτή αγωγή συγγενών 18χρονου, ο οποίος είχε σκοτωθεί σε τροχαίο στη Λεωφόρο Κηφισίας και τους επιδίκασε αποζημίωση 270.000 ευρώ, λόγω παραλείψεων οργάνων του ΕΚΑΒ.Σύμφωνα με...

ΚΑΤ: €400.000 για ιατρική αμέλεια

24-06-2014

Αποζημίωση-μαμούθ ύψους 400.000 ευρώ θα πληρώσει το νοσοκομείο ΚΑΤ στην οικογένεια νεαρού θύματος τροχαίου, λόγω ιατρικής αμέλειας με αποτέλεσμα το θάνατό του. Το ποσό επιδίκασε ως αποζημίωση στους οικείους του...

Αποζημίωση 6.000 € για μία... σοκολάτα

22-06-2014

Αποζημίωση δικαιούνται οι καταναλωτές για τα ελαττωματικά προϊόντα, όχι μόνο γιατί ένα χαλασμένο τρόφιμο μπορεί να προκαλέσει βλάβη στην υγεία τους, αλλά γιατί η παραγωγός ή προμηθεύτρια εταιρεία του προϊόντος...

6.000 € αποζημίωση από πτώση σε φρεάτιο

22-06-2014

Σε αποζημίωση 6.000 ευρώ καταδίκασε στον Δήμο Βόλου το Διοικητικό Πρωτοδικείο για βαρύτατες κακώσεις, που υπέστη 86χρονη από την πτώση της μέσα σε φρεάτιο, εξαιτίας κακοτεχνιών σε κεντρικό πεζόδρομο.Το ατύχημα...

Αποζημίωση-«μαμούθ» για παιδικό ατύχημα

20-06-2014

Αποζημίωση-«μαμούθ», που με τους νόμιμους τόκους μπορεί να ξεπεράσει τα 700.000 ευρώ, οφείλει να καταβάλει δήμος στην οικογένεια ενός τετράχρονου παιδιού που πριν από 13 χρόνια έχασε με τραγικό τρόπο...

Aποζημίωση 753.470 € για 19χρονο

16-06-2014

Το Συμβούλιο της Επικρατείας επικύρωσε αποζημίωση 753.470 ευρώ, σε πατέρα 19χρονου, που έχασε τη ζωή του όταν μοτοσυκλέτα στην οποία ήταν συνεπιβάτης προσέκρουσε σε μπάζα που είχε εγκαταλείψει εργολάβος πάνω...

500.000 € σε 51χρονο οικοδόμο

12-06-2014

Το ποσό των 500.000 ευρώ θα αναγκαστεί να καταβάλει κατασκευαστική εταιρεία σε 51χρονο οικοδόμο, ο οποίος έμεινε ανάπηρος κατά 80%, ύστερα από εργατικό ατύχημα.

Ψυχική Οδύνη 580.000 €

18-05-2014

Ψυχική Οδύνη 580.000 € στην σύζυγο και στο τέκνο του πιλότου του Σινούκ που έπεσε στο Αγιο Ορος

Πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της Λέσβου

14-05-2014

Πρωτόγνωρο για τα τοπικά δεδομένα της Λέσβου (αλλά και της Ελλάδος) είναι το ποσό των 600.000 ευρώ που το Τριμελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης επιδίκασε ως αποζημίωση στην οικογένεια της 26χρονης Στέλλας...

Την δάγκωσε και της έκοψε κομμάτι

12-05-2014

Ο Άρειος Πάγος επικύρωσε εφετειακή απόφαση που είχε επιδικάσει σε γυναίκα το ποσό των 8.000 ευρώ, καθώς σκύλος τη δάγκωσε στο άνω χείλος του στόματος.Δάγκωμα σκύλου: 8000 € για ηθική...

COSTA CONCORDIA: Αποζημιώνοντας τα θύματα

costa concordia

Πάνω από ένα χρόνο μετά την ανατροπή του Costa Concordia, πολλά ζητήματα αναφορικά με την ευθύνη παραμένουν ανεπίλυτα. Ποια δικαστήρια είναι αρμόδια για τις απαιτήσεις των θιγμένων και ποιο δίκαιο είναι εφαρμοστέο;
Των Ina Ebert, Olaf Köberl και Claudio Perrella (Πηγή: Munich Re Schadenspiegel 1/2013)*
Το μεγαλύτερο μέρος των ασφαλισμένων απωλειών από το ναυάγιο του Costa Concordia θα προέλθει, κατά πάσα πιθανότητα, από την ίδια την απώλεια του πλοίου και τις πολύπλοκες εργασίες ανέλκυσης. Αναφορικά με την αποζημίωση των θυμάτων, δηλ. των επιβατών, του πληρώματος, των συγγενών των θανόντων και των επιχειρηματιών στο νησί Τζίλιο, η ποικιλία των εθνικοτήτων και τα διάφορα καθεστώτα για την ευθύνη που ενδέχεται να εμπλέκονται, καθιστούν δύσκολο κάθε προσδιορισμό του ύψους της αποζημίωσης.

Πώς εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα
Την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012, το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia, με περισσότερους από 4.200 επιβάτες και πλήρωμα, προσέκρουσε σε βράχο διερχόμενο από το νησί Τζίλιο, στις δυτικές ακτές της Ιταλίας. Από την πρόσκρουση προκλήθηκε ρήγμα μήκους 40 μέτρων στο κύτος του πλοίου. Λόγω της εκτεταμένης εισροής υδάτων, το πλοίο απώλεσε τη δυνατότητα ελιγμών και γρήγορα άρχισε να παίρνει κλίση. Το γεγονός ότι το Costa Concordia προσάραξε στα αβαθή κοντά στην ακτή, αντί να βυθιστεί εντελώς στα ανοικτά, οφείλεται αποκλειστικά στην ευτυχή συγκυρία ύπαρξης ευνοϊκού ρεύματος και μικρής έντασης ανέμου.

Οι συνέπειες του δυστυχήματος
Ο απολογισμός του δυστυχήματος είναι 32 νεκροί, περιλαμβανομένου ενός επιβάτη και ενός μέλους του πληρώματος, οι σοροί των οποίων αγνοούνται ακόμα. Η εκτιμηθείσα απώλεια για την ασφαλιστική βιομηχανία ανέρχεται μέχρι στιγμής σε 1,2 δις Δολ. ΗΠΑ. Εκτός από την ολική ζημιά του σκάφους, για την οποία έχουν ήδη καταβληθεί 500 εκατομμύρια Δολ. ΗΠΑ, που ήταν το ασφαλισμένο ποσό, τα P&I Club και οι αντασφαλιστές τους κλονίζονται από τον αντίκτυπο του τεράστιου κόστους, κυρίως της ανέλκυσης. Ενώ είχε αρχικά εκτιμηθεί από τις εταιρείες ανέλκυσης σε 230 εκατ. Δολ. ΗΠΑ, το κόστος αυτό έχει ήδη υπερδιπλασιαστεί, ξεπερνώντας σήμερα τα 500 εκατ. Δολ. ΗΠΑ. Δεδομένου ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη και πιο πολύπλοκη επιχείρηση ανέλκυσης που έχει αναληφθεί ποτέ, το ερώτημα του κατά πόσο το ποσό αυτό θα είναι αρκετό εξαρτάται από το πόσο ομαλά μπορούν να προχωρήσουν οι εργασίες. Η ανέλκυση του πλοίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού.

Τα αίτια του δυστυχήματος
Παρόλο που ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) αμέσως παρότρυνε τις ιταλικές αρχές που ερευνούσαν το δυστύχημα (Κεντρική Επιτροπή Διερεύνησης Θαλάσσιων Ατυχημάτων) να συντάξουν χωρίς καθυστέρηση μία αναφορά για τα αίτια του δυστυχήματος, το επίσημο πόρισμα της έρευνας δεν έχει δημοσιοποιηθεί ακόμα, ένα χρόνο μετά το συμβάν. Στις αρχές Μαρτίου, η ιταλική Εισαγγελία δημοσιοποίησε την πρώτη της έκθεση για τα γεγονότα που οδήγησαν στο συμβάν, από την οπτική της πιθανής ευθύνης του πλοιάρχου, άλλων μελών του πληρώματος και των αρμοδίων στην ξηρά. Με βάση την έκθεση αυτή, ο Πλοίαρχος Φραντσέσκο Σκετίνο κατηγορείται για ανθρωποκτονία και πρόκληση σοβαρών σωματικών βλαβών από αμέλεια, καθώς και για εγκατάλειψη του πλοίου. Οι κατηγορίες κατά της εταιρείας Costa αποσύρθηκαν, με την καταβολή προστίμου 1 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την έκθεση του Εισαγγελέα καθώς και δημοσιευμένες στον τύπο πληροφορίες, είναι προφανές ότι υπήρξε μια σειρά προβλημάτων και σφαλμάτων που συνδυάστηκαν και οδήγησαν στην πρόσκρουση του πλοίου στο βράχο και την επακόλουθη ανατροπή και προσάραξη του Costa Concordia.
Φαίνεται ότι ο πλοίαρχος αμελώς παρεξέκλινε από την αρχική πορεία και ακολούθησε μία πορεία πολύ κοντά στο νησί Τζίλιο, χωρίς να γνωρίζει επαρκώς τις τοπικές συνθήκες και χωρίς να λαμβάνει σοβαρά υπόψη τους περιορισμούς ενός τόσο μεγάλου και βαριού κρουαζιερόπλοιου στην πραγματοποίηση ελιγμών. Η κακή διαχείριση στη γέφυρα και τα προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ των μελών του πληρώματος, τόσο αναφορικά με την πλοήγηση όσο και με την καθυστερημένη εκκένωση του πλοίου, φαίνεται ότι έπαιξαν επίσης σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις. Ένα ακόμα σημείο που πρέπει να διευκρινιστεί είναι το πώς οι ανοικτοί υδατοστεγείς μπουλμέδες του μηχανοστασίου επηρέασαν την εξέλιξη των πραγμάτων και τη ραγδαία απώλεια σταθερότητας του πλοίου.
Εν όψει της μεγάλης συνάφειας της υπόθεσης και της απουσίας αναφορών από την επίσημη έρευνα, μία λεπτομερής αναφορά στα αίτια του δυστυχήματος και τις συνεχιζόμενες εργασίες ανέλκυσης θα δημοσιευθεί σε μεταγενέστερο τεύχος του Schadenspiegel.

Αποζημίωση από την Costa Cruises
Η Costa Cruises, η ναυτιλιακή εταιρεία που διαχειριζόταν το Costa Concordia, προσέφερε αρχικά στους επιζώντες ως αποζημίωση έκπτωση 30% σε μελλοντικές κρουαζιέρες. Η πρόταση απερρίφθη αμέσως και χαρακτηρίσθηκε απ' όλους ως "προσβλητική". Έτσι, η Costa έκανε μία νέα προσφορά. Οι σώοι επιβάτες θα λάμβαναν 11.000 ευρώ (περίπου 14.250 Δολ. ΗΠΑ) ως αποζημίωση για απολεσθέντα προσωπικά αντικείμενα και ψυχική οδύνη, καθώς και επιπλέον 3.000 ευρώ για την κάλυψη εξόδων συνεπεία του δυστυχήματος. Μία αντίστοιχη συμφωνία επετεύχθη με σχεδόν όλες τις καταναλωτικές ενώσεις της Ιταλίας. Μόνη εξαίρεση ήταν η υπηρεσία προστασίας των καταναλωτών Codacons, η οποία έχει εγείρει μία ομαδική αγωγή στις ΗΠΑ κατά της μητρικής εταιρείας Carnival Corp., εκ μέρους των θυμάτων. Παρόμοιες συμφωνίες επιτεύχθηκαν και σε άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, όπου ο διακανονισμός αποδείχθηκε πιο πολύπλοκος και χρονοβόρος απ' ό,τι ανέμενε η Costa.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ποσά που συμφώνησε να καταβάλει η Costa είναι μεγαλύτερα από τη μέση αποζημίωση που έχουν επιδικάσει τα ιταλικά δικαστήρια κατά την τελευταία δεκαετία, για απαιτήσεις που έχουν εγείρει σώοι επιβάτες κατά οργανωτών για παράβαση της ταξιδιωτικής σύμβασης (απαιτήσεις για «καταστροφή διακοπών»). Από την άλλη, η καταστροφή του Costa Concordia είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση και η ναυτιλιακή εταιρεία αναμφίβολα προτίμησε να προβεί σε συμβιβασμό των περισσότερων απαιτήσεων από το δυστύχημα, το συντομότερο δυνατό.
Στη Γαλλία, η Costa είχε αρχικά θέσει μια πολύ σφιχτή προθεσμία για την αποδοχή της προσφοράς. Οι επιβάτες έπρεπε να έχουν αποφασίσει μέχρι το Φεβρουάριο του 2012, δηλαδή μέσα σε ένα μήνα από το δυστύχημα. Η προθεσμία αυτή πήρε παράταση, όταν η Federation Nationale des Victimes d'Attentats & d'Accidents Collectifs (FENVAC – εθνική ομοσπονδία θυμάτων καταστροφών), που εκπροσωπούσε μεγάλο αριθμό επιβατών, ισχυρίσθηκε ότι η προθεσμία ήταν πολύ μικρή και παράλογη. Μέχρι σήμερα, περίπου το 65% των επιβατών που δεν τραυματίστηκαν από το συμβάν έχουν δεχθεί το συμβιβασμό αυτό. Οι πιο σοβαρές υποθέσεις έχουν ήδη βρεθεί ενώπιον δικαστηρίων στην Ιταλία και σε άλλες χώρες, κυρίως τις ΗΠΑ.

Περαιτέρω απαιτήσεις αποζημίωσης
Παρά τους συμβιβασμούς, πολλές απαιτήσεις αποζημίωσης εξακολουθούν να εκκρεμούν. Οι περισσότερες εκκρεμούσες απαιτήσεις έχουν εγερθεί από επιβάτες που τραυματίστηκαν στο συμβάν: πολλοί αναγκάστηκαν να πηδήξουν από το πλοίο και να κολυμπήσουν μέχρι την ακτή στα παγωμένα νερά και στο απόλυτο σκοτάδι. Κάποιοι υπέστησαν σωματικές βλάβες, ενώ άλλοι ισχυρίζονται ότι υπέστησαν ψυχολογικά τραύματα, όπως διαταραχή μετατραυματικού στρες (PTSD), εφιάλτες ή ανακλήσεις (flash-backs). Πολλοί από τους επιβάτες αυτούς ισχυρίζονται ότι η εκκένωση ήταν χαοτική, με το πλήρωμα να δίνει αντικρουόμενες εντολές και τον πλοίαρχο να καθυστερεί να δώσει την εντολή εκκένωσης για μία ολόκληρη ώρα από την πρόσκρουση.
Τρία μέλη του πληρώματος υπέβαλαν μήνυση πρόσφατα, θέλοντας να ακυρώσουν τη συμφωνία συμβιβασμού που έκαναν. Ισχυρίζονται ότι υπέγραψαν τη συμφωνία σε μια χρονική στιγμή που ήταν ευάλωτοι, σε κακή ψυχολογική κατάσταση και με οικονομικές δυσκολίες. Υποστηρίζουν, επίσης, ότι η Costa υπονόησε ότι τα μέλη του πληρώματος θα διατηρούσαν τις θέσεις εργασίας τους μόνο αν συμφωνούσαν στο συμβιβασμό. Στις αρχές του 2013, μία οικογένεια έλαβε αποζημίωση διπλάσια από το ποσό που προσέφερε η Costa μετά την καταστροφή (η Costa επιβεβαίωσε αποζημίωση 22.000 ευρώ). Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιπλέον απαιτήσεις αποζημίωσης και μία απόπειρα ακύρωσης των συμφωνιών συμβιβασμού που έχουν γίνει αποδεκτές.

Μηνύσεις στην Ιταλία-Ασαφής νομική βάση για την αποζημίωση των θυμάτων
Ακριβώς ποιο καθεστώς ευθύνης πρέπει να ισχύσει στις αγωγές που κατατίθενται από θύματα ή από συγγενείς των θανόντων, εξακολουθεί να αποτελεί ένα επίμαχο ζήτημα. Σε ορισμένες από τις υποθέσεις που έχουν βρεθεί ενώπιον του δικαστηρίου, γίνεται ο ισχυρισμός ότι οι απαιτήσεις των επιβατών υπόκεινται στις διατάξεις της Διεθνούς Συνθήκης των Συμβάσεων Ταξιδιού (CCV), που υπεγράφη στις Βρυξέλλες το 1970, η οποία έχει κυρωθεί από την Ιταλία, και στην Οδηγία 90/314/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 1990 για τα οργανωμένα ταξίδια και τις οργανωμένες διακοπές και περιηγήσεις, η οποία έχει επίσης ενσωματωθεί στο ιταλικό δίκαιο. Ο προβαλλόμενος λόγος είναι ότι το δυστύχημα συνέβη στη διάρκεια μιας κρουαζιέρας, που προσφερόταν ως οργανωμένη περιήγηση από την Costa.
Η ίδια η Costa έκανε αναφορά στη CCV (έκδοση 2012) στους γενικούς όρους και τις προϋποθέσεις που υπέβαλλε στους επιβάτες της κρουαζιέρας, «εκτός αν υπάρχει εθνικός ή διεθνής κανονισμός που να έχει υποχρεωτικά εφαρμογή στην υπηρεσία στην οποία επήλθε η απώλεια». Με άλλα λόγια, η CCV θα ισχύει, εφόσον δεν υπάρχει υποχρεωτικός εθνικός ή διεθνής κανονισμός που να έχει εφαρμογή στην απαίτηση. Η εφαρμογή της CCV καθώς και των ευρωπαϊκών και ιταλικών κανονισμών για τις οργανωμένες περιηγήσεις και τις συμβάσεις ταξιδιού δικαιολογείται από το γεγονός ότι, ενώ το δυστύχημα επήλθε κατά τη διά θαλάσσης μεταφορά, η μεταφορά αυτή αποτελούσε τμήμα μιας κρουαζιέρας που προσέφερε μια ολοκληρωμένη σειρά δραστηριοτήτων.
Άλλοι ενάγοντες ισχυρίζονται ότι εφαρμογή έχει το Ιταλικό Δίκαιο και κατ' επέκταση ο Ιταλικός Κώδικας Ναυσιπλοΐας. Ισχυρίζονται ότι το δυστύχημα συνέβη επί πλοίου με ιταλική σημαία, σε ιταλικά χωρικά ύδατα, στη διάρκεια οργανωμένης περιήγησης εταιρείας με έδρα την Ιταλία. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα υπήρχε περιορισμός ευθύνης για θάνατο ή σωματικές βλάβες, καθώς ο Ιταλικός Κώδικας Ναυσιπλοΐας δεν προβλέπει τέτοια όρια.

Κριτήρια υπολογισμού της αποζημίωσης
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, τα ιταλικά δικαστήρια επιδικάζουν ολοένα και μεγαλύτερες αποζημιώσεις για θάνατο και σοβαρές σωματικές βλάβες. Τα επιδικαζόμενα πλέον ποσά είναι συχνά πολύ πάνω από τα όρια που ισχύουν από την CCV ή το Πρωτόκολλο των Αθηνών1. Τα δικαστήρια έχουν προσθέσει ένα πολύπλοκο σύστημα ηθικής βλάβης στο πλαίσιο της προς αποζημίωση ζημίας. Επιπλέον, ο κύκλος των ανθρώπων που δικαιούνται να απαιτήσουν αποζημίωση για ηθική βλάβη μετά από θάνατο συγγενούς, έχει διευρυνθεί σημαντικά.
Πρόσφατα, το Ανώτατο Δικαστήριο της Ιταλίας εξέδωσε μία σειρά από σημαδιακές αποφάσεις, με στόχο τη διασφάλιση της ασφάλειας και ομοιομορφίας δικαίου. Υπογράμμισε ότι, ενώ τα δικαστήρια πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα πραγματικά περιστατικά και τη σχετική νομολογία κατά την αξιολόγηση υποθέσεων αποζημίωσης (σύμφωνα με το άρθρο 1226 του Ιταλικού Αστικού Κώδικα), θα πρέπει επίσης να εφαρμόζονται σε εθνικό επίπεδο τα κριτήρια που περιλαμβάνονται στους πίνακες που έχουν συνταχθεί και επικαιροποιούνται από το Δικαστήριο του Μιλάνου. Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά, μετά το θάνατο ενός συγγενή, οι απαιτούντες μπορούν να αξιώσουν αποζημίωση για ηθική βλάβη που θα μπορούσε εύκολα να ξεπεράσει τα 400.000 ειδικά τραβηχτικά δικαιώματα (περίπου 460.000 ευρώ).

Πτυχές ειδικά για απαιτήσεις από μη Ιταλούς πολίτες
Οι περισσότεροι επιβάτες και το πλήρωμα του Costa Concordia δεν ήταν Ιταλοί πολίτες. Σύμφωνα με το Άρθρο 16 των γενικών διατάξεων του Ιταλικού Αστικού Κώδικα (οι λεγόμενες "preleggi"), για τέτοιες απαιτήσεις πρέπει να αποδεικνύεται η αμοιβαιότητα. Σύμφωνα με το Άρθρο 16: «Ξένοι υπήκοοι απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τους Ιταλούς πολίτες, ώστε να διασφαλίζεται η αμοιβαιότητα και να μην υφίστανται ειδικοί κανονισμοί που να επιτρέπουν αποκλίνουσες αποφάσεις».
Εντούτοις, το Ανώτατο Δικαστήριο της Ιταλίας έχει διαδοχικά περιορίσει το πεδίο εφαρμογής του Άρθρου 16, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ψυχική υγεία και σωματική ακεραιότητα και τα αναφαίρετα δικαιώματα, όπως η υγεία. Επιπλέον, σύμφωνα με την ιταλική νομολογία, δεν απαιτείται πλέον απόδειξη αμοιβαιότητας από πλευράς πολιτών της ΕΕ και ξένων υπηκόων που διαμένουν νόμιμα στην Ιταλία.
Σε μία πρόσφατη ετυμηγορία, μάλιστα, αναφέρεται ότι η προϋπόθεση της αμοιβαιότητας δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε θεμελιώδη δικαιώματα εν γένει, καθώς τα θεμελιώδη αυτά δικαιώματα, όπως η ζωή, η υγεία και η σωματική ακεραιότητα, προβλέπονται από το Σύνταγμα και πρέπει να διασφαλίζονται ανεξαρτήτως εθνικότητας. Συνεπώς, είναι μάλλον απίθανο το Άρθρο 16 να αποτρέψει απαιτήσεις όπως αυτές που εγείρουν οι επιβάτες ή τα μέλη πληρώματος του Costa Concordia.
Ένα άλλο νομικό ζήτημα που σχετίζεται με απαιτήσεις ξένων υπηκόων είναι ότι, κατά την ιταλική νομολογία, στην αξιολόγηση της αποζημίωσης πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η κοινωνική και οικονομική κατάσταση του θύματος, περιλαμβανομένου του κόστους διαβίωσης στη χώρα διαμονής του απαιτούντος.
Το Ανώτατο Δικαστήριο έχει αποφανθεί ότι σκοπός της αποζημίωσης είναι να αποζημιωθεί το θύμα για κάθε τι που υπέστη ως αποτέλεσμα επιζήμιας ενέργειας. Αν η αποζημίωση που προκύπτει από ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό εξαρτάται από το πώς χρησιμοποιούνται τα χρήματα, τότε το επιδικαζόμενο ποσό είναι αυτό που πρέπει να ποικίλλει και όχι ο επιτευχθείς βαθμός αποζημίωσης.
Σε πρόσφατη απόφασή του, δικαστήριο του Τορίνο ανέφερε ότι η αρχή της ισότητας δεν ικανοποιείται με την επιδίκαση του ιδίου χρηματικού ποσού σε όλα τα θύματα, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης. Αυτό θα οδηγούσε σε άδικο πλουτισμό θυμάτων που ζουν σε χώρες όπου οι τιμές είναι χαμηλότερες ή η οικονομία λιγότερο ευημερούσα.

Απαιτήσεις επιχειρηματιών στο Τζίλιο
Αναμφισβήτητα, τόσο ο Δήμος όσο και οι επιχειρηματίες του Τζίλιο θα αξιώσουν αποζημιώσεις, καθώς ο τουρισμός στο νησί σημείωσε πτώση 28% το 2012. Παρόλο που η μείωση εν μέρει οφείλεται στη δύσκολη οικονομική κατάσταση, το τεράστιο ναυάγιο που προβάλλει στις ακτές του νησιού δεν κάνει το Τζίλιο πιο ελκυστικό.

Απαιτήσεις στις ΗΠΑ
Παρόλο που το Costa Concordia βυθίστηκε σε ιταλικά χωρικά ύδατα και η δικαιοδοσία για τις απαιτήσεις αποζημιώσεων φαίνεται να ανήκει στα ιταλικά δικαστήρια, αρκετά θύματα έχουν καταθέσει αγωγές και στις ΗΠΑ. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι γι' αυτό: Τα αμερικανικά δικαστήρια συχνά επιδικάζουν πολύ υψηλότερες αποζημιώσεις για προσωπική βλάβη από τα ευρωπαϊκά. Τείνουν, επίσης, να αναγνωρίζουν ευκολότερα την ύπαρξη ψυχικής οδύνης. Επίσης, αντίθετα με τα ευρωπαϊκά δικαστήρια, είναι δυνατή η αξίωση αποζημίωσης για ηθική βλάβη εκτός της αντισταθμιστικής αποζημίωσης. Συχνά, η εκδίκαση των μηνύσεων γίνεται σε σημαντικά μικρότερο χρονικό διάστημα απ' ό,τι στην Ιταλία και ο ενάγων διατρέχει πολύ μικρότερο κίνδυνο να βρεθεί υποχρεωμένος να καταβάλει το σύνολο ή μέρος των δικαστικών εξόδων ή ακόμα και τα έξοδα υπεράσπισης των εναγομένων («ο χαμένος πληρώνει»).

Απαιτήσεις επιβατών, μελών πληρώματος και των οικογενειών τους
Οι περισσότεροι ενάγοντες στις ΗΠΑ έχουν βασίσει την απαίτηση για αποζημίωση σε παράπτωμα του Πλοιάρχου Σκετίνο, της ναυτιλιακής εταιρείας Costa Cruises, της μητρικής εταιρείας Carnival Corp. ή του πληρώματος του Costa Concordia. Αν τα αμερικανικά δικαστήρια εξετάσουν την ουσία των απαιτήσεων αυτών, ο βαθμός πταίσματος που αποδίδεται στα μέρη θα καθορίσει πιθανότατα το κατά πόσο υπάρχει περιορισμένη ευθύνη ή αν μπορούν να επιδικαστούν αποζημιώσεις για ηθική βλάβη. Ενήργησε ο Πλοίαρχος Σκετίνο με βαριά αμέλεια; Ενήργησαν επίσης αμελώς η Costa Cruises (ή ακόμα και η Carnival Corp.) ή θα μπορούσαν τουλάχιστον να θεωρηθούν υπεύθυνες για τη φερόμενη βαριά αμέλεια του Σκετίνο; Αν όχι, τίνος ο βαθμός αμέλειας κρίνεται αποφασιστικός τελικά;
Δεδομένου ότι υπάρχουν εκκρεμείς υποθέσεις στις ΗΠΑ, το βασικό ζήτημα μέχρι σήμερα ήταν κατά πόσο υπάρχει επαρκής συνάφεια με τις ΗΠΑ, ώστε να εξασφαλίζεται η δικαιοδοσία των αμερικανικών δικαστηρίων. Οι περισσότεροι ενάγοντες που δεν είναι πολίτες των ΗΠΑ προσπαθούν να δικαιολογήσουν την ενέργειά τους αυτή λέγοντας ότι η Carnival Corp. έχει την έδρα της στο Μαϊάμι της Φλόριντα. Ωστόσο, ακόμα και για Αμερικανούς ενάγοντες είναι εξαιρετικά αμφίβολο το κατά πόσο τα αμερικανικά δικαστήρια αποτελούν τη σωστή δικαιοδοσία για ένα δυστύχημα που αφορά ένα ιταλικό πλοίο σε ιταλικά χωρικά ύδατα. Το Φεβρουάριο του 2013, δικαστήριο της Φλόριντα απέρριψε αγωγές Αμερικανών πολιτών, παραπέμποντάς τους στη δικαιοδοσία των ιταλικών δικαστηρίων.
Ευθύνη προϊόντος
Άλλοι επιβάτες, για να θεμελιώσουν τις απαιτήσεις τους, ισχυρίσθηκαν ότι ο σχεδιασμός του πλοίου ήταν ελαττωματικός. Η Carnival Corp. και οι αρχιτέκτονες του Costa Concordia φέρεται ότι παραμέρισαν τις επιφυλάξεις για την ασφάλεια κατά το σχεδιασμό του πλοίου, ώστε να φιλοξενούνται περισσότεροι επιβάτες και κατ' επέκταση να εξασφαλίζονται περισσότερα κέρδη. Αυτό κατέστησε την εκκένωση μετά το δυστύχημα πιο δύσκολη. Αυτές οι απαιτήσεις ευθύνης προϊόντος δεν αποσκοπούν μόνο σε αντισταθμιστική αποζημίωση, αρκετά υψηλότερη από το συμβιβαστικό ποσό που προσφέρει η Costa Cruises, αλλά και σε αποζημίωση για ηθική βλάβη, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων Δολ. ΗΠΑ. Από την πλευρά των εναγόντων, το πλεονέκτημα του ισχυρισμού ελαττωματικού σχεδιασμού είναι ότι διευκολύνει την αιτιολόγηση δικαιοδοσίας των αμερικανικών δικαστηρίων: τόσο οι εναγόμενοι όσο και τα αποδεικτικά στοιχεία βρίσκονται στις ΗΠΑ. Η απόπειρα των εναγομένων να μεταθέσουν την εκδίκαση της υπόθεσης από το Περιφερειακό Δικαστήριο της Φλόριντα σε ένα ομοσπονδιακό δικαστήριο (συνήθως λιγότερο φιλικό προς τους ενάγοντες), απέτυχε το Φεβρουάριο του 2013.
Πολλοί επιχειρηματίες του Τζίλιο κατέθεσαν αρχικά απαιτήσεις κατά της Carnival Corp. στις ΗΠΑ. Οι ενάγοντες ισχυρίσθηκαν ότι υπέστησαν σημαντική οικονομική ζημιά από το δυστύχημα του Costa Concordia και το ναυάγιο που βρίσκεται ακόμα στην ακτή του νησιού. Ωστόσο, οι απαιτήσεις αυτές απορρίφθηκαν από ένα δικαστήριο στο Φορτ Λωντερντέηλ της Φλόριντα το Σεπτέμβριο του 2012, με το σκεπτικό ότι δικαιοδοσία για τις μηνύσεις αυτές έχουν τα ιταλικά και όχι τα αμερικανικά δικαστήρια.
Συμπερασματικά
Αναμφισβήτητα, θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι την οριστική διευθέτηση και της τελευταίας απαίτησης που θα συνδέεται με το ναυάγιο του Costa Concordia. Η νομική διαδικασία, ωστόσο, δείχνει ξεκάθαρα ότι ακόμα και υποθέσεις σωματικών βλαβών εγείρουν θέματα διασυνοριακής ευθύνης. Συνεπώς, έτσι καθίσταται ολοένα σημαντικότερο να λαμβάνονται υπόψη τα ζητήματα αυτά στη διατύπωση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων ευθύνης.

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 


slog3
slogan2

Αναζήτηση