MenuShortSpaceMenuShortCompanyNameMenuShortArxeiopayNofeeContactEng

Slide-car-Greek
Slider-Bicycle-Greek
3
Slider-Hand-

Τροχαίο με Μοτοσυκλέτα και Συνυπαιτιότητα

motorcycle coresponsibility

Κύριο θέμα στην διεκδίκηση αποζημίωσης απο τροχαίο είναι η απόδοση συν- υπαιτιότητας στο άλλο μέρος. Η "ιδανική" περίπτωση που είναι ξεκάθαρη η υπαιτιότητα είναι μαλλον σπάνια και οι δικηγόροι κατά κανόνα προσπαθούν να αποδώσουν κάποιο βαθμό υπαιτιότητας. Θέματα οπως η υπερβολική ταχύτητα για τις συνθήκες και την περιοχή, η κακή συντήρηση των ελαστικών, η επήρεια του αλκοόλ ακόμα και η οδήγηση χωρίς τα γυαλιά που απαιτεί το δίπλωμα είναι διαστάσεις που επηρεάζουν την συνυπευθυνότητα.
Ειδικές περιπτώσεις όπως η επιβίβαση σε όχημα που ήταν γνωστό ότι ο οδηγος ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ και η περίπτωση που ο οδηγός ήταν γνωστό οτι ήταν νέος οδηγός, έχουν επίσης κριθεί απο τα ελληνικά δικαστήρια.
Οι παρακάτω τρεις περιπτώσεις καλύπτουν ειδικά θέματα συν- υπαιτιότητας σε ατυχήματα με μηχανές με το ποσοστό να κυμαίνεται από το 0-50%.
Σύγκρουση ΙΧΕ και μοτοσυκλέτας
Έξοδος από θέση στάθμευσης χωρίς τη χρήση Φλας
Υπαιτιότητα 70% του οδηγού ΙΧΕ που επιχείρησε ανεξέλεγκτα και αιφνίδια να εξέλθει από την προσωρινή θέση στάθμευσης, χωρίς να καταστήσει εγκαίρως γνωστή την πρόθεσή του αυτή με την χρήση του αριστερού δείκτη κατεύθυνσης (φλας) και χωρίς να περιμένει να ελευθερωθεί το οδόστρωμα από τα διερχόμενα οχήματα, με αποτέλεσμα να παραμβληθεί κάθετα στην πορεία κανονικώς κινουμένης μοτοσυκλέτας, (άρθρ. 5.8, 12.1, 21,1, ΚΟΚ).
Υπαιτιότητα 30% του ενάγοντος οδηγού της μοτοσυκλέτας, καθότι κινείτο με ταχύτητα ανώτερη του επιτρεπομένου ορίου 30 χλμ/ώρα, (άρθρο 12.1, 19.1 και 2 του Κ.Ο.Κ.), με αποτέλεσμα να μην αντιληφθεί εγκαίρως το κινούμενο εμπρός του και κάθετα αυτοκίνητο, (πράγμα που αποδεικνύεται ΚΑΙ από τις συγκρουσθείσα επιφάνεια του ΙΧΕ, επί της οποίας προσέκρουσε η μοτοσυκλέτα.- οπίσθια αριστερή θύρα), ενώ με ευχέρεια θα απέφευγε το ατύχημα αν πραγματοποιούσε ικανό αποφευκτικό ελιγμό δεξιά, ενόψει του πλάτους του οδοστρώματος (5,50μ.) και της έλλειψης άλλων οχημάτων επί αυτού.
Σύγκρουση ΙΧΕ και μοτοσυκλέτας
Η θεση του σώματος του οδηγού της μηχανής ως παράγοντας συνυπαιτιότητας
Σύγκρουση Μοτοσυκλέτας που επιχειρούσε είσοδο σε Πρατήριο Καυσίμων στο αντίθετο ρεύμα και ΙΧΕ που διενεργούσε προσπέρασμα αυτής.
Υπαιτιότητα 70 % του οδηγού του ΙΧΕ - Συνυπαιτιότητα 30% του οδηγού της μοτοσυκλέτας - Απορριπτέοι λόγοι αναιρέσεως.Ένσταση Συντρέχοντος Πταίσματος λόγω λανθασμένης τοποθέτησης του σώματος του παθόντος κατά τον αποφευκτικό ελιγμό
Ηθική Βλάβη Επιδικάσθηκε ποσό 20.000 ευρώ.
Σύγκρουση Αντιθέτως Κινουμένων ΙΧΕ και μοτοσυκλέτας
Διορθωτικά Γυαλιά Οράσεως -
ΈλλειψηΈνσταση Συντρέχοντος Πταίσματος λόγω λανθασμένης τοποθέτησης του σώματοςτου παθόντος κατά τον αποφευκτικό ελιγμό.
Για την έκταση του τραυματισμού του κρίθηκε ότι ο παθών είναι συνυπαίτιος κατά ποσοστό 50%, δεκτού γινομένου του σχετικού ισχυρισμού των εναγομένων, καθώς κατά τον αποφευκτικό ελιγμό που έκανε και προκειμένου να μην συγκρουστεί η μοτοσικλέτα του με το όχημα του πρώτου εναγομένου, έφερε το σώμα του σε τέτοια θέση, βάζοντας το πόδι του ανάμεσα στην μηχανή και το φτερό του ζημιογόνου αυτοκινήτου. Κρίθηκε ότι οποιαδήποτε άλλη αποφευκτική ενέργεια του ενάγοντος θα είχε προστατεύσει το πόδι του και θα είχε μειώσει την σωματική βλάβη που προκλήθηκε.
Σύγκρουση Αντιθέτως Κινουμένων ΙΧΕ και μοτοσυκλέτας
Διορθωτικά Γυαλιά Οράσεως - Έλλειψη
Αποκλειστική υπαιτιότητα του οδηγού ΙΧΕ ο οποίος - χωρίς να φορά τα γυαλιά οράσεως, όπως οριζόταν στο δίπλωμα οδήγησής του - επιχείρησε ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΑ στροφή προς τα αριστερά, προκειμένου να εισέλθει στο πάρκιγκ Σούπερ Μάρκετ, με αποτέλεσμα να παρεμβληθεί στην πορεία της αντιθέτως κινουμένης μοτοσυκλέτας.Το γεγονός της χρησιμοποίησης απλών γυαλιών ηλίου, και όχι οράσεως, σε συνδυασμό με το ότι ο υπαίτιος οδηγός ομολόγησε ότι είχε κόντρα τον ήλιο, κρίθηκε ότι τον εμπόδισε να βλέπει καλά και να αντιληφθεί την αντιθέτως κινουμένη μοτοσυκλέτα.Αποζημίωση επί Σωματικής Βλάβης
Ο ενάγων παθών υπέστη ανοικτό διαϋπερκονδύλιο κάταγμα δεξιού μηρού και ανοικτό κάταγμα έξω σφυρού. Υποβλήθηκε σε ανοιχτή ανάταξη και εσωτερική οστεοσύνθεση κατάγματος έξω σφυρού και ανοιχτή ανάταξη εσωτερική και εξωτερική οστεοσύνθεση του κατάγματος στον μηρό.
Επιδικάσθηκαν πλην νοσηλίων, δαπάνη βελτιωμένης τροφής, Αποκλειστική Νοσοκόμος η μητέρα και αρραβωνιαστικιά.
Επιδικάσθηκε και δαπάνη ημερήσιας διατροφής τους και μίσθωσης ειδικής ξαπλώστρας για να παραμένουν δίπλα στον παθόντα.Τις αναγκαίες αυτές υπηρεσίες παρείχαν άνευ ανταλλάγματος η μητέρα του και η αρραβωνιαστικιά του ενάγοντος & παθόντος. Και ναι μεν τα άτομα αυτά στα πλαίσια της σχέσεως που τους συνδέει με τον ενάγοντα βαρύνονται με τη νομική και ηθική υποχρέωση να του συμπαρασταθούν, να του παρέχουν βοήθεια και να επιδεικνύουν προς αυτόν αγάπη και στοργή, όμως οι προαναφερόμενες υπηρεσίες της αποκλειστικής νοσοκόμου και πειριποιήτριας, δεν εντάσσονται στις νόμιμες υποχρεώσεις τους.Εξάλλου, το γεγονός ότι τις πιο πάνω υπηρεσίες κάλυψαν οι οικείοι του ενάγοντος, δεν μπορεί να αγάγει σε ωφέλεια των υπόχρεων εναγομένων και σε αποφυγή καταβολής από αυτούς της σχετικής αποζημίωσης του ενάγοντος, ο οποίος, επειδή στερείτο ρευστού χρήματος για να καλύψει τις ανάγκες του αυτές, με καταβολή (προκαταβολή) των δαπανών που απαιτούνταν πριν από την έγερση της αγωγής, αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει οικεία του πρόσωπα ως αποκλειστική νοσοκόμα και οικιακή βοηθό.Επιπροσθέτως επιδικάσθηκαν δαπάνη ημερήσιας διατροφής της μητέρας και της αρραβωνιαστικιάς του παθόντος, που εκτελούσαν χρέη αποκλειστικής νοσοκόμου, καθώς σχετική δαπάνη με την ενοικίαση ξαπλώστρας/καρέκλας, προκειμένου να μπορούν να βρίσκονται δίπλα του κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του.
Ηθική Βλάβη
Επιδικάσθηκε ποσό 20.000 ευρώ.

Απόφ. Μον.Πρ.Λιβαδ.93/2009Πρόεδρος: Δημήτριος ΤριανταφύλλουΔικηγόροι: Χριστίνα Μπίνιου - Αντιγόνη Κούκα & Ανδρέας Βέργος
Σχόλια & Παρατηρήσεις
Ένσταση Συντρέχοντος Πταίσματος λόγω λανθασμένης τοποθέτησης του σώματος του παθόντος κατά τον αποφευκτικό ελιγμό.Η κατωτέρω δημοσιευόμενη απόφαση έκρινε συνυπαίτιο της έκτασης του τραυματισμού του τον παθόντα επειδή κατά την εκτέλεση αποφευκτικού ελιγμού, για να αποφύγει την σύγκρουση με τον ΑΙΦΝΙΔΙΩΣ εμφανισθέντα και αποκλείοντας την κανονική του πορεία, οδηγό του ΙΧΕ. Φρονούμε ότι η θέση αυτή είναι αν μη τι άλλο πλήρως αψυχολόγητη. Τι θα ανέμενε να κάνει ο οδηγός ενός δίτροχου όταν πλήρως αιφνιδιαζόμενος προσπαθεί να σώσε,ι αν μη τι άλλο την ζωή του. Μήπως πιστεύουμε ότι στο συγκεκριμένο σκηνικό του ατυχήματος συμμετέχουν επαγγελματίες κασκαντέρ που γυρίζουν συγκεκριμένη σκηνή εικόνα σήριαλ;Όπως άλλωστε και στο σκεπτικό της η κατωτέρω απόφαση δέχεται «Συνυπαιτιότητα του ενάγοντος στην πρόκληση του ατυχήματος δεν προέκυψε ότι υπάρχει. Δεν αποδείχθηκε ότι αυτός κινούταν με ταχύτητα ανώτερη του επιτρεπομένου για κατοικημένη περιοχή (50 χ/ω). Ο ενάγων επιχείρησε αποφευκτικό ελιγμό, κινούμενος προς τα αριστερά, για να μην συγκρουστεί με το όχημα του εναγομένου, όμως αυτό δεν κατέστη εφικτό, καθώς η κίνηση του τελευταίου προς τα αριστερά ήταν ξαφνική.»
2) Διορθωτικά Γυαλιά Οράσεως - ΈλλειψηΑποκλειστική υπαιτιότης του οδηγού του ΙΧΕ οχήματος, ο οποίος οδηγώντας χωρίς να φέρει τα κατά νόμο προβλεπόμενα γυαλιά ή φακούς επαφής, επιχείρησε αλλαγή κατεύθυνσης προς τα αριστερά, χωρίς να ελέγξει την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, με αποτέλεσμα να αποφράξει την πορεία της αντιθέτως κανονικώς κινουμένης μοτοσυκλέττας (παράβ. ΚΟΚ 23 παρ.2). Απόφ. Εφ.Λαρ. 752/2005 ΣΕΣυγκΔ 2006/212

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Αποζημίωση τροχαίου: Πρωτόδικα 900.000, στο Εφετείο 340.000

14-05-2020

Το Μονομελές Εφετείο Πατρών έκρινε τον Δήμο Πατρέων αποκλειστικό υπαίτιο του δυστυχήματος που συνέβη στις 15 Ιουνίου 2016, κατά το οποίο σκοτώθηκε ένας εικοσιπεντάχρονος φοιτητής, μετά από σύγκρουση με απορριμματοφόρο...

Τροχαίο: επιβεβαίωση ποιος ήταν ο οδηγός.

04-01-2019

Ο ορισμός ποιος τελικά ήταν ο οδηγός σε ένα τροχαίο δεν είναι πάντα απολύτως ξεκάθαρο. Υπάρχουν περιπτώσεις που ο οδηγός εκσφενδονίζεται από το όχημα, ο δε συνοδηγός παραμένει μέσα και...

Απαιτήσεις για Τραυματισμό σε Τροχαίο με πολλά Οχήματα.

06-11-2017

Ένας μεγάλος αριθμός τροχαίων αφορά συγκρούσεις με πολλά οχήματα ή κοινώς καραμπόλες. Στις ΗΠΑ σχεδόν στο ένα τρίτο των τροχαίων εμπλέκονται περισσότερα από δύο οχήματα. Μια μικρή απόσπαση της προσοχής ενος...

Εργατικά ατυχήματα: πότε αποζημιώνουν οι εργαζόμενοι τον εργοδότη!

15-07-2016

Δύο αποφάσεις του Αρείου Πάγου δημιουργούν δικαστικό προηγούμενο και αναγνωρίζουν συν-υπαιτιότητα σε εργαζόμενο και του επιδικάζει να αποζημιώσει τον εργοδότη για τις υλικές ζημιές που προκάλεσε λόγω ατυχήματος εν ώρα...

Ηθική Βλάβη και Ψυχική Οδύνη.

30-10-2015

Ηθική Βλάβη (Non-material damage, Moral damage, Non material harm) και Ψυχική Οδύνη (Pain and suffering, Pretium doloris, Mental anguish ) είναι έννοιες που συχνά συγχέονται.Αν και εχουν κοινα θεματα εχουν...

Αποζημιωσεις απο Επικουρικο Κεφαλαιο

03-08-2015

Στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου φαίνεται οτι θα κριθεί τελικά το ύψος της αποζημίωσης που δικαιούνται οι συγγενείς θυμάτων απο ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Την αποζημίωση αυτή παρέχει το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης...

Έλλειψη κράνους. Συνυπαιτιότητα;

09-05-2015

Σε διάφορες αποφάσεις δικαστηρίων εχει απορριφθεί η αίτηση για απόδοση συνυπαιτιότητας ( και άρα μείωσης της απαίτησης για αποζημίωση) στον συνοδηγό μοτοσυκλέτας που επιβιβάστηκε σε μηχανή και δεν φορούσε κράνος...

Φορολόγηση αποζημίωσης απο τροχαίο ατύχημα

27-04-2015

Η αποζημίωση που ορίζεται απο ενα δικαστήριο ή συμφωνείται εξωδικαστικά αποτελείται απο πολλά διαφορετικά ποσά συνδεδεμένα με διαφορετικές αιτίες. Υπάρχουν συχνές ερωτήσεις για το τι πραγματικά ισχύει και εδώ προσπαθούμε...

Τροχαίο με Μοτοσυκλέτα και Συνυπαιτιότητα

19-04-2015

Κύριο θέμα στην διεκδίκηση αποζημίωσης απο τροχαίο είναι η απόδοση συν- υπαιτιότητας στο άλλο μέρος. Η "ιδανική" περίπτωση που είναι ξεκάθαρη η υπαιτιότητα είναι μαλλον σπάνια και οι δικηγόροι κατά...

Ελαστικά: Θραύση - Κλατάρισμα – Εκτροπή Οχήματος

09-04-2015

Η νομολογία των δικαστηρίων μας έχει δεχθεί ότι το κλατάρισμα ελαστικού συνεπεία του οποίου το αυτοκίνητο ξεφεύγει από την κανονική του πορεία δεν συνιστά περίπτωση ανώτερης βίας, αλλά μόνο αυτήν...

Τροχαίο με όχημα που δεν είναι αποδεδειγμένα ανασφάλιστο.

04-03-2015

Υπαρχουν τροχαια που αφορούν όχημα για το οποίο υπαρχει τεκμηριωμένη διαφωνία αναμεσα στην ασφαλιστική και τον ιδιοκτήτη κατα ποσο υπαρχει ασφάλεια σε ισχύ η οχι. Μπορεί η ασφάλεια να έληξε...

Συνυπαίτιος ο συνοδηγός αν γνωρίζει ότι ο οδηγός είναι μεθυσμένος.

05-02-2015

Κατά 30% σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος Ο συνοδηγός που γνωρίζει ότι ο οδηγός είναι μεθυσμένος και παρ΄ όλα αυτά δέχεται να επιβιβαστεί, είναι συνυπαίτιος κατά 30% σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, αποφάνθηκε...

Τροχαία ατυχήματα από ανασφάλιστα, κλεμμένα ή οχήματα που εγκαταλείπουν τον τόπο του ατυχήματος.

26-12-2014

Η συμμετοχή σε ενα τροχαίο ατύχημα είναι συνήθως επώδυνη, αλλά αν το πρόσωπο που ευθύνεται για το ατύχημα αποδεικνύεται να μην ασφαλισμένο να οδηγεί το όχημα, ή αν το όχημα...

Αναπαράσταση τροχαίου με αυτοκίνητο και πεζό

03-12-2014

Τον Iούλιο του 2014 το έγκυρο περιοδικό Plaintiff ανέλυσε τα συνήθη αποδεικτικά και θέματα τραυματισμών που αφορούν τροχαία ατυχήματα αυτοκινήτων και πεζών: Το άρθρο αυτό φέρνει στο φως τα στάδια...

Λιγότεροι νεκροί από τροχαία το 2014

03-12-2014

Ευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στα τροχαία δυστυχήματα. Αν και λιγότεροι από 600 οι άνθρωποι εκτιμάται ότι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα το 2014 στη χώρα μας, αριθμός μικρότερος...

Αποζημίωση 550.000 για τροχαίο λόγω παράνομης πινακίδας

27-11-2014

Πρόστιμο 550.000 ευρώ στο ΔημόσιοΔικαιώθηκαν στον Άρειο Πάγο οι συγγενείς 18χρονου που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο το οποίο οφείλονταν στην πρόσκρουση σε παράνομα τοποθετημένη διαφημιστική πινακίδα. Το Δημόσιο...

Επιθετική Οδήγηση

20-10-2014

Επιθετική ΟδήγησηΑπερίσκεπτη οδήγηση είναι όταν κάποιος οδηγεί χωρις να τηρεί τους κανόνες ασφαλείας, με εσκεμμένη αδιαφορία για την ασφάλεια και με πλήρη γνώση ότι αυτός ο τρόπος οδήγησης μπορεί να...

Τα τροχαία μας κοστίζουν 3 δισ. ευρώ ετησίως!

17-10-2014

Σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ εκτιμά το ετήσιο κοινωνικοοικονομικό κόστος των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ο οποίος με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στην Εγνατία Οδό. Όπως σημειώνει...

Υπαιτιότητα σε σύγκρουση κατά το προσπεράσμα.

17-10-2014

Κάθε περίπτωση είναι μοναδική και οι ειδικοί που θα τεκμηριώσουν τα γεγονότα θα έχουν σημαντικό ρόλο. Έτσι σε μια περίπτωση μοτοσυκλέτας που κινείτο κανονικά στο αριστερό μέρος του δρόμου με σκοπό...

Ποιοί από την οικογένεια δικαιούνται αποζημίωση.

14-10-2014

Σε περιπτωση θανάτου ο νόμος ορίζει μέσω του άρθρου 932, εδάφιο 3 του Αστικού Κώδικα ότι η οικογένεια του θύματος μπορεί να λάβει χρηματική ικανοποίηση λόγω ψυχικής οδύνης. Τι ισχύει όμως...

Χρηματικό όριο ευθύνης ασφαλιστικής.

14-10-2014

Πολλά θύματα ατυχημάτων αναρωτιούνται ποιό ειναι το όριο ευθύνης της ασφαλιστικής του οχήματος που προκάλεσε τον τραυματισμό τους. Καταρχήν η ευθύνη της ασφαλιστικής εξετάζεται χωριστά για κάθε κατηγορία ασφαλιζομένων κινδύνων...

Τροχαίο στο εξωτερικό. Σε ποιό δικαστήριο θα απευθυνθείτε;

14-10-2014

Όλο και πιο πολλοί Έλληνες ταξιδεύουν στο εξωτερικό με τα αυτοκίνητα τους. Δεν είναι απίθανο να συμβεί κάποιο τροχαίο ατύχημα στα ταξίδια αυτά. Ο φιλικός διακανονισμός καλύπτει αρκετές περιπτώσεις υλικών...

Τροχαίο από οδηγό με δίπλωμα που έληξε.

14-10-2014

Τι συμβαίνει στην περίπτωση που σας χτυπήσει όχημα του οποίου ο οδηγός δεν έχει ανανεώσει την ισχύ του διπλώματος του; Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και κάποιος ειδικός θα πρέπει να...

Λάδια στο οδόστρωμα. Ευθύνη Δημοσίου;

13-10-2014

Σχετικά με το Επικουρικό Ταμείο Το Δημόσιο και τα όργανα του ειναι όντως υπεύθυνα για την επισήμανση ύπαρξης λαδιών στο οδόστρωμα καθώς επίσης και για τις απαραίτητες ενέργειες για την ρύθμιση...

Τροχαίο ατύχημα σε περιοχή έργων.

13-10-2014

Η σήμανση των οδών κατα την διάρκεια των έργων ειναι πολύ σημαντική. Ειδικά κατά τη διάρκεια της νύχτας που η ορατότητα ειναι περιορισμένη. Η υπεύθυνη εταιρεία για τη εκτέλεση των...

 


slog3
slogan2

Αναζήτηση