Ποδήλατο
Ανώτατο Δικαστήριο Γερμανίας: το κράνος παραμένει προαιρετικό
Ιστορικό ήταν μια απόφαση του Ανώτερου Περιφερειακού Δικαστηρίου του κρατιδίου Schleswig-Holstein του περασμένου έτους την οποία προσέβαλε μια ποδηλάτης. Το δικαστήριο τότε αποφάσισε για την αγωγή αποζημιώσεως της γυναίκας που είχε τραυματιστεί σοβαρά στο κεφάλι ενώ πήγαινε στην δουλειά της. Ένας οδηγός είχε σταθμεύσει στην άκρη του δρόμου και άνοιξε την πόρτα του αυτοκινήτου ακριβώς την ώρα που περνούσε η ποδηλάτης. Εκείνη συγκρούστηκε και έπεσε.
Η απόφαση του Δικαστηρίου του Schleswig-Holstein ήταν έκπληξη: Στην τραυματισμένη αποδόθηκε ένα μερίδιο 20 τοις εκατό της ευθύνης για το ατύχημα γιατί δεν φορούσε κράνος. Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι, ενώ δεν είναι υποχρεωτικό, είναι σε όλους γνωστό, ότι το κράνος συμβάλλει στην ασφάλεια. Ένας λογικός άνθρωπος θα απέφευγε τις ζημιές που θα υπέστη αν φορούσε κράνος όταν έκανε ποδήλατο, υποστήριξε ο δικαστής του κρατιδίου Schleswig-Holstein. Έτσι η γυναίκα θα έπρεπε να λάβει 20 τοις εκατό μικρότερη αποζημίωση. Η απόφαση αυτή ήταν που συζητήθηκε εκτενώς από το Ανώτατο Δικαστήριο.
Το Ανώτατο Δικαστήριο αναίρεσε την απόφαση αυτή και η αιτούσα δικαιούταν πλήρη αποζημίωση. Το να φοράει ένας ποδηλάτης κράνος δεν προβλέπεται από τον νομό για τους ποδηλάτες. Επίσης, το 2011, την χρόνια που συνέβη το ατύχημα, δεν ήταν «καθολική κυκλοφοριακή συνείδηση » ότι ένα κράνος ποδηλάτου "θα ήταν αναγκαίο και λογικό για τη δική του προστασία". Το 2011, στις γερμανικές πόλεις, μόνο έντεκα τοις εκατό των ποδηλατών φορούσαν κράνος.
"Ασφαλής οδήγηση με ένα κράνος, αλλά εθελοντικά"
Ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Dobrindt (CSU) ζήτησε με την ευκαιρία των διαπραγματεύσεων του Ανώτατου Δικαστηρίου (BGH) από τους ποδηλάτες να φορούν κράνη εθελοντικά. "Εμείς διαφημίζουν στα σχολεία, σε πολλά μέρη ξανά και ξανά ότι το κράνος μπορεί να αποτρέψει σοβαρές ζημιές", δήλωσε ο Dobrindt. «Αλλά πιστεύουμε ότι ο εθελοντικός χαρακτήρας είναι ο σωστός τρόπος." Εμπειρίες από άλλες χώρες έδειξε ότι η υποχρεωτική από τον νόμο χρήση του κράνους οδήγησε σε μείωση της χρήσης του ποδηλάτου και ενίσχυσε την χρήση του αυτοκινήτου. Αυτό δεν θα μπορούσε να είναι ο σκοπός μιας τέτοιας πρωτοβουλίας. "Γι 'αυτό λέμε: Ασφαλής οδήγηση με κράνος, αλλά προαιρετικά."
Πηγή: www.spiegel.de