Τροχαιο
Λιγότεροι νεκροί από τροχαία το 2014
Από την πλευρά της η καθηγήτρια του ΑΠΘ και διευθύντρια του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής ΑΠΘ, Μάγδα Πιτσιάβα – Λατινοπούλου, τόνισε πως η Ελλάδα μαζί με τη Ρουμανία, την Πολωνία, τη Λετονία έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό ατυχημάτων στην Ευρώπη.
Η κ. Πιτσιάβα πρόσθεσε ότι οι νεκροί από τροχαία σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχονται 1,24 εκατομμύρια και σε 50 εκατομμύρια οι τραυματίες, ενώ στην Ευρώπη, οι θάνατοι από τροχαία ανέρχονται σε 40.000 και οι τραυματίες σε 1,7 εκατομμύρια, που κοστίζουν εκτός από τις ανθρώπινες ζωές και το 2% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ. Επικαλούμενη στοιχεία του 2012, ανέφερε ότι οι νεκροί από τροχαία στη χώρα μας ήταν λίγο κάτω από χίλιοι, ενώ πάνω από δώδεκα χιλιάδες ήταν οι τραυματίες.
Η ίδια υπογράμμισε ότι παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει «βρισκόμαστε ακόμη σε ένα χαμηλό επίπεδο παιδείας οδικής ασφάλειας».
Αλκοόλ και οδήγηση
Σημαντικά μειώθηκε, επίσης, την τελευταία δεκαετία και το ποσοστό όσων εντοπίστηκαν να οδηγούν μετά από κατανάλωση αλκοόλ στη χώρα μας
Όπως τόνισε ο διευθυντής ερευνών του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ Ευάγγελος Μπεκιάρης, έως το 1998 από τους ελέγχους της τροχαίας προέκυπτε ένα ποσοστό περίπου 7% παραβατών οδηγών που τελούσαν υπό την επήρεια μέθης. Στο διάστημα 1998 -2004 εντατικοποιήθηκε η ενημέρωση για τις κακές επιπτώσεις της οδήγησης μετά από κατανάλωση αλκοόλ, μέσα από καμπάνιες, ενημερωτικό υλικό, προβολές, κ.α. ενώ τριπλασιάστηκαν σε ποσοστό και οι έλεγχοι της τροχαίας.
Το ποσοστό των οδηγών υπό την επίδραση μέθης μετά το 2004 είναι της τάξεως του 3 - 3,5%, παρά το γεγονός ότι πλέον έχουμε πολύ περισσότερους ελέγχους, τόνισε ο κ. Μπεκιάρης.
Άλλοι παράγοντες για την πρόκληση τροχαίων
Σε ό,τι αφορά την ευθύνη της πρόκλησης ατυχημάτων, όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν, ότι για τα τροχαία ατυχήματα ευθύνεται συντριπτικά έναντι άλλων παραγόντων ο ανθρώπινος παράγοντας και δευτερευόντως άλλοι, όπως η κατάσταση του οδικού δικτύου, η κατάσταση το οχήματος, κ.α.
Ένα 5% μείωση ταχύτητας σημαίνει 30% λιγότερες πιθανότητες για ατύχημα, η χρήση ζώνης 50% σωτηρία για τους μπροστινούς και 75% για τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα σε σχέση με τη μη χρήση της τόνισε η κ. Πιτσιάβα, υπογραμμίζοντας επίσης και τη σημαντικότητα της χρήσης κράνους στα δίκυκλα.
Επίσης σύμφωνα με την ίδια ένα 25-30% των ατυχημάτων οφείλεται σε απόσπαση προσοχής του οδηγού, που μπορεί να προέλθει από τη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Πηγή: ΑΜΠΕ, http://www.naftemporiki.gr