info@allaccidents.gr
2107212175
6983077459

road accident

Άφθονο ρέει το αίμα στην άσφαλτο, στη Ρόδο θερίζουν τα τροχαία ατυχήματα
Απεβίωσε τελικά στο χειρουργείο της Ρόδου η 40χρονη τουρίστρια που ήταν συνοδηγός στο μοιραίο ενοικιαζόμενο όχημα το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά με διερχόμενο ταξί στον κόμβο της Ρόδου Λίνδου προς αεροδρόμιο.

Σε κάθειρξη 10 ετών και έξι μηνών καταδικάστηκε από το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Δωδεκανήσου 45χρονος Ροδίτης ο οποίος κατηγορείται ότι παρέσυρε και τραυμάτισε πριν από επτά χρόνια με το αυτοκίνητο του δύο άτομα, τα οποία στη συνέχεια εγκατέλειψε στον τόπο του ατυχήματος.

Δέκα χρόνια μετά τον πρώτο εντοπισμό του προβλήματος που οδήγησε στην ανάκληση 2,6 εκατ. αυτοκινήτων - Θα δώσει επίσης 300.000 δολάρια σε κάθε επιζώντα σύζυγο και 300.000 δολάρια σε κάθε κηδεμόνα θύματος.

Σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ εκτιμά το ετήσιο κοινωνικοοικονομικό κόστος των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ο οποίος με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στην Εγνατία Οδό. Όπως σημειώνει ακόμη, αν και ο αριθμός των νεκρών από τροχαία στη χώρα μας μειώνεται, η Ελλάδα εξακολουθεί να κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη όσον αφορά την οδική ασφάλεια, με τις πιθανότητες ατυχήματος στο οδικό της δίκτυο να εμφανίζονται ιδιαίτερα αυξημένες.

Μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουν οι οδηγοί ταξί για ατυχήματα που προκαλούνται όταν σταματούν το αυτοκίνητο για να κατεβεί ο πελάτης και ξεκινούν βιαστικά για το κυνήγι της επόμενης κούρσας, χωρίς να ελέγξουν εάν η αποβίβαση έγινε με ασφάλεια. Για ένα τέτοιο ατύχημα που συνέβη πριν από οκτώ χρόνια στην Πάτρα, ο Άρειος Πάγος αναγνώρισε 80% υπαιτιότητα στον οδηγό ταξί και 20% στην επιβάτη.

Επιθετική Οδήγηση
Απερίσκεπτη οδήγηση είναι όταν κάποιος οδηγεί χωρις να τηρεί τους κανόνες ασφαλείας, με εσκεμμένη αδιαφορία για την ασφάλεια και με πλήρη γνώση ότι αυτός ο τρόπος οδήγησης μπορεί να προκαλέσει ατύχημα. Ένας οδηγός θα μπορούσε να θεωρηθεί απερίσκεπτοs, αν αυτός ή αυτή οδηγεί σε απειλή ή παρενόχληση και προκαλεί ένα ατύχημα με αυτοκίνητο.

Ο Άρειος Πάγος με την υπ' αριθμ. 500/2010 απόφασή του επιδίκασε ως αποζημίωση για ψυχική οδύνη το ποσό των 200.000 ευρώ στους γονείς και 80.000 ευρώ στην αδελφή 22χρόνου, ο οποίος σκοτώθηκε τον Φεβρουάριο του 2000, επειδή δεν άνοιξε ο αερόσακος του αυτοκίνητου κατά την πρόσκρουσή του σε δένδρο.

Το ατύχημα έλαβε χώρα στην Ημαθεία ενα χειμωνιάτικο βράδυ όταν αυτοκίνητο έπεσε σε τρακτέρ που ρυμουλκούσε γεωργικό μηχάνημα και το οποίο είχε ακινητοποιηθεί στον δρόμο, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα ο οδηγός του τρακτέρ.

Το παιδί ήταν μόλις 4,5 ετών όταν έχασε το κατω δεξί άκρο του ενώ παράλληλα είχε και άλλες συνέπειες στην υγεία του που όρισαν την μόνιμη αναπηρία του στο 80%. Ο οδηγός του αυτοκινήτου, υπό την επήρεια οινοπνεύματος, συγκρούστηκε με αυτοκίνητο και στην συνέχεια χτύπησε το παιδί που βρισκόταν στο πεζοδρόμιο, τραυματίζοντας το βαρύτατα.
Το δικαστήριο επιδίκασε χρηματική παροχή 180.000€ για την αρνητική επίπτωση της αναπηρίας στο μέλλον του παιδιού (ΑΚ 931), επιπλέον ηθική βλάβη ύψους 150.000€ που περιλαμβάνει και την ικανοποίηση του για την σωματική και ψυχική ταλαιπωρία που υπέστη (ΑΚ 932), αμοιβή 39.900€ για την γιαγιά του που λειτούργησε ως αποκλειστική νοσοκόμος, 7.050€ για βελτιωμένη τροφή και για λοιπά άλλα έξοδα σχετικά με την διαχείριση των συνεπειών του ατυχήματος.

Πηγή: Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου

Η κυρία, ετών 83, παρασύρθηκε από μοτοποδήλατο ενώ διέσχιζε ένα βράδυ τον δρόμο χωρίς να χρησιμοποιήσει διάβαση πεζών. Για τον λόγο αυτό της αποδόθηκε συνυπευθυνότητα 30%. Ο τραυματισμός ήταν σοβαρός και είχε σαν αποτέλεσμα τον θάνατο της ενάμιση μήνα μετά το ατύχημα. Ενώ έπασχε από καρκίνο του παχέος εντέρου το δικαστήριο έκρινε οτι δεν υπήρχε αιτιώδης συνάφεια του καρκίνου με την αιτία του θανάτου της και ικανοποίησε την αξίωση της οικογένειας για ηθική βλάβη και ψυχική οδύνη.
Πηγή: Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου

Το ατύχημα έλαβε χώρα στην Πρέβεζα με αποτέλεσμα τον θάνατο ενος λιμενεργάτη. Το κλαρκ μετέφερε σε παρακείμενο χώρο δέματα ξυλείας που απέθετε ένας γερανός εκφορτωνοντας τα απο ενα πλοίο. Προσπαθώντας να αποσπάσει το επάνω απο δύο δέματα ενήργησε κίνηση προς τα εμπρός και από εσφαλμένο χειρισμό χτύπησε με τις άκρες του το επάνω δέμα, το έσπρωξε, με αποτέλεσμα αυτό να καταπέσει και να καταπλακώσει έναν άτυχο λιμενεργάτη που εργαζόταν στην εκφόρτωση των δεμάτων.
Ενώ το Εφετείο είχε δεχτεί οτι το ατυχημα ήταν τροχαίο (προϋποθέσεις του άρθρου681 Κ.Πολ.Δ ( ζημιά απο αυτοκινητο, διάφορα απο σύμβαση ασφάλισης αυτοκινητου)ο Άρειος Πάγος έκρινε οτι η χρήση του κλαρκ ειναι ως εργαλείου, αναίρεσε την απόφαση του Εφετείου και παρέπεμψε την υπόθεση προς περαιτέρω εκδίκαση στο ίδιο Εφετείο, συγκροτημένο απο άλλους δικαστές.

Συχνά οι ασφαλιστικές εταιρείες υποστηρίζουν οτι ένα όχημα στο οποίο προσέκρουσε ο πελάτης τους είχε την υποχρέωση να κάνει ελιγμό για να αποφύγει την σύγκρουση και για αυτό πρέπει το δικαστήριο να του καταλογίσει συνυπευθυνότητα. Υπάρχουν όμως αποφάσεις δικαστηρίων που δείχνουν οτι εφόσον ο οδηγός τηρούσε όλους τους κανόνες οδήγησης και ασφαλείας, δεν έχει τέτοια υποχρέωση γιατί συχνά η ταχύτητα που κινείται το συγκρουόμενο όχημα είναι τέτοια που δεν επιτρέπει στο άλλο όχημα χρόνο για να πραγματοποιήσει τέτοιους ελιγμούς με ασφάλεια, για το ίδιο το όχημα και τον οδηγό του αλλα και για τα άλλα οχήματα η τους πεζούς που βρίσκονται κοντά.

Η μέθη ειναι μια ουσιαστική παράβαση του Κώδικα Οδικης Κυκλοφοριας και είναι η αιτία για πολλές άδικες απώλειες ζωής και τραυματισμούς. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει με κάθε τρόπο να αποφεύγεται ο συνδυασμός της οδήγησης και της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.

Η σήμανση των οδών κατα την διάρκεια των έργων ειναι πολύ σημαντική. Ειδικά κατά τη διάρκεια της νύχτας που η ορατότητα ειναι περιορισμένη. Η υπεύθυνη εταιρεία για τη εκτέλεση των έργων αλλά και ο επιβλέπων μηχανικός έχουν υποχρέωση να λάβουν έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες ενός σχεδίου σήμανσης συγκεκριμένο για την περιοχή των έργων και να το εφαρμόσουν ακριβώς.

Το Δημόσιο και τα όργανα του ειναι όντως υπεύθυνα για την επισήμανση ύπαρξης λαδιών στο οδόστρωμα καθώς επίσης και για τις απαραίτητες ενέργειες για την ρύθμιση της κυκλοφορίας και τον καθαρισμό του. Σε περίπτωση που επιβάλλεται μπορεί να προχωρήσει ακόμη και σε κλείσιμο της οδού.

Όλο και πιο πολλοί Έλληνες ταξιδεύουν στο εξωτερικό με τα αυτοκίνητα τους. Δεν είναι απίθανο να συμβεί κάποιο τροχαίο ατύχημα στα ταξίδια αυτά. Ο φιλικός διακανονισμός καλύπτει αρκετές περιπτώσεις υλικών ζημιών.

Πολλά θύματα ατυχημάτων αναρωτιούνται ποιό ειναι το όριο ευθύνης της ασφαλιστικής του οχήματος που προκάλεσε τον τραυματισμό τους. Καταρχήν η ευθύνη της ασφαλιστικής εξετάζεται χωριστά για κάθε κατηγορία ασφαλιζομένων κινδύνων (άλλη για θάνατο, άλλη για υλικές ζημιές, άλλη για σωματικές βλάβες). Δεν επιτρέπεται να συνυπολογισθούν κατηγορίες για να εξεταστεί αν το ανώτατο ποσό εχει ξεπεραστεί.Επίσης το χρηματικό ποσό της ευθύνης της ασφαλιστικής δεν περιλαμβάνει τα δικαστικά έξοδα και τους τόκους που υπολογίζονται ξεχωριστά και είναι επιπλέον του ποσού που έχει οριστεί στο ασφαλιστικό συμβόλαιο.Η παρακάτω απόφαση διευκρινίζει τέτοια θέματα.

Σε περιπτωση θανάτου ο νόμος ορίζει μέσω του άρθρου 932, εδάφιο 3 του Αστικού Κώδικα ότι η οικογένεια του θύματος μπορεί να λάβει χρηματική ικανοποίηση λόγω ψυχικής οδύνης.

Τι ισχύει όμως στη περίπτωση αλλοδαπού, εκτός χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οικογένεια του οποίου διεκδικεί αποζημίωση στην Ελλαδα; Το δίκαιο καθε κράτους ορίζει ποιό μέλος της οικογένειας θεωρείται οτι δικαιούται αποζημίωση.

Πρόστιμο 550.000 ευρώ στο Δημόσιο
Δικαιώθηκαν στον Άρειο Πάγο οι συγγενείς 18χρονου που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο το οποίο οφείλονταν στην πρόσκρουση σε παράνομα τοποθετημένη διαφημιστική πινακίδα. Το Δημόσιο υποχρεώθηκε να καταβάλει το ποσό των 550.000 ευρώ ως αποζημίωση για το δυστύχημα που είχε συμβεί το 2007.

Ευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στα τροχαία δυστυχήματα. Αν και λιγότεροι από 600 οι άνθρωποι εκτιμάται ότι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα το 2014 στη χώρα μας, αριθμός μικρότερος σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, η Ελλάδα εξακολουθεί να διατηρεί ένα από τα υψηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε ημερίδα, που διοργάνωσε το υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης και το Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ).
Ειδικότερα όπως ανέφερε ο διευθυντής τροχαίας Θεσσαλονίκης, ταξίαρχος Θεόδωρος Τυρεκίδης, πριν από δέκα χρόνια, κάθε χρόνο, είχαμε περίπου 2.500 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα. Το 2013 είχαμε κάτω από 800 και για το 2014 αναμένεται ότι θα είναι κάτω από 600. Σε ό,τι αφορά το νομό Θεσσαλονίκης, σημείωσε, ότι στο ενδεκάμηνο του 2014 καταγράφηκαν 51 θάνατοι από τροχαία (το 2013 ήταν 59), από τα οποία ένα 30% οφείλεται σε παράσυρση πεζών από δίκυκλα.
Αναφερόμενος στο ανθρώπινο και κοινωνικό κόστος των τροχαίων δυστυχημάτων ο κ. Τυρεκίδης επεσήμανε ότι «τα τροχαία ατυχήματα, εκτιμάται, ότι αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου, μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο».

Τον Iούλιο του 2014 το έγκυρο περιοδικό Plaintiff ανέλυσε τα συνήθη αποδεικτικά και θέματα τραυματισμών που αφορούν τροχαία ατυχήματα αυτοκινήτων και πεζών: Το άρθρο αυτό φέρνει στο φως τα στάδια της ασκήσεως της νομικής προσφυγής στα οποία ένας εμπειρογνομωνας μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Τροχαία ατυχήματα από ανασφάλιστα, κλεμμένα ή οχήματα που εγκαταλείπουν τον τόπο του ατυχήματος.

Η συμμετοχή σε ενα τροχαίο ατύχημα είναι συνήθως επώδυνη, αλλά αν το πρόσωπο που ευθύνεται για το ατύχημα αποδεικνύεται να μην ασφαλισμένο να οδηγεί το όχημα, ή αν το όχημα που οδηγεί ειναι κλεμμένο ή ακόμη χειρότερα, εάν το πρόσωπο που είναι υπεύθυνο για το ατύχημα αφήνει τον τόπο του ατυχήματος, το όλο περιστατικό μπορεί να γίνει ακόμη πιο δυσάρεστο.

Ανασφάλιστα, κλεμμένα ή οχήματα που εγκαταλείπουν τον τόπο του ατυχήματος μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμούς σε άλλους οδηγούς, επιβάτες, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές ή πεζούς.

Υπαρχουν τροχαια που αφορούν όχημα για το οποίο υπαρχει τεκμηριωμένη διαφωνία αναμεσα στην ασφαλιστική και τον ιδιοκτήτη κατα ποσο υπαρχει ασφάλεια σε ισχύ η οχι. Μπορεί η ασφάλεια να έληξε μεν ή να ακυρώθηκε για διάφορους σοβαρούς λόγους αλλά η διαδικασία ή η νομιμότητα να αμφισβητείται και να πρέπει να αποφανθεί ενα δικαστήριο για αυτο.

Η νομολογία των δικαστηρίων μας έχει δεχθεί ότι το κλατάρισμα ελαστικού συνεπεία του οποίου το αυτοκίνητο ξεφεύγει από την κανονική του πορεία δεν συνιστά περίπτωση ανώτερης βίας, αλλά μόνο αυτήν του συνήθως τυχηρού ( ΕΑ6727/1983 ΕΣυγκΔ 1984/.49 (53), ΕΑ 2434/1991 αδημ., ΕΑ 14159/1988 (αδημ.)

Κύριο θέμα στην διεκδίκηση αποζημίωσης απο τροχαίο είναι η απόδοση συν- υπαιτιότητας στο άλλο μέρος. Η "ιδανική" περίπτωση που είναι ξεκάθαρη η υπαιτιότητα είναι μαλλον σπάνια και οι δικηγόροι κατά κανόνα προσπαθούν να αποδώσουν κάποιο βαθμό υπαιτιότητας. Θέματα οπως η υπερβολική ταχύτητα για τις συνθήκες και την περιοχή, η κακή συντήρηση των ελαστικών, η επήρεια του αλκοόλ ακόμα και η οδήγηση χωρίς τα γυαλιά που απαιτεί το δίπλωμα είναι διαστάσεις που επηρεάζουν την συνυπευθυνότητα.

Η αποζημίωση που ορίζεται απο ενα δικαστήριο ή συμφωνείται εξωδικαστικά αποτελείται απο πολλά διαφορετικά ποσά συνδεδεμένα με διαφορετικές αιτίες. Υπάρχουν συχνές ερωτήσεις για το τι πραγματικά ισχύει και εδώ προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε και να παρουσιάσουμε απλοποιημένα και κατανοητά τα στοιχεία από πολλές φοροτεχνικές πηγές. Για ακρίβεια παρακαλούμε απευθυνθείτε στον φοροτεχνικό σας που ξέρει τις ιδιαιτερότητες της περίπτωσης σας.

Στην περίπτωση που η αποζημίωση αφορά φυσικό πρόσωπο η έρευνα μας έδειξε οτι ισχύουν τα παρακάτω:
- Για Ηθική βλάβη η ψυχική οδύνη
- Για ιατρικές δαπάνες ( συνδεδεμένες με πρωτότυπα παραστατικά που κατατέθηκαν στο δικαστήριο και δεν έχουν συμπεριληφθεί σε κάποια από τις φορολογικές δηλώσεις)
- Για απώλεια και φθορές προσωπικών ειδών κατά το ατύχημα (έξοδα συνδεδεμένα με παραστατικά που κατατέθηκαν στο δικαστήριο, χωρίς να έχουν συμπεριληφθεί σε φορ.δήλωση)
-Για Δαπάνη για ιδιαίτερη κατ'οίκον φροντίδα ,

Σε διάφορες αποφάσεις δικαστηρίων εχει απορριφθεί η αίτηση για απόδοση συνυπαιτιότητας ( και άρα μείωσης της απαίτησης για αποζημίωση) στον συνοδηγό μοτοσυκλέτας που επιβιβάστηκε σε μηχανή και δεν φορούσε κράνος. Θα πρέπει να αποδειχθεί οτι υπήρχε ουσιώδης συνάφεια του τραυματισμου ή του θανάτου με το γεγονός οτι δεν φορούσε κράνος. Ειδικά στην περίπτωση του θανάτου, συνήθως αποδεικνύεται οτι θα συνέβαινε ακόμα και αν φορούσε κράνος λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης και των προκληθέντων, εκτός των κρανιοεγκεφαλικών, πολλαπλών βαρέων κακώσεων.

Στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου φαίνεται οτι θα κριθεί τελικά το ύψος της αποζημίωσης που δικαιούνται οι συγγενείς θυμάτων απο ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Την αποζημίωση αυτή παρέχει το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης ( δείτε αναλυτικότερα στο: Τροχαία ατυχήματα από ανασφάλιστα, κλεμμένα ή οχήματα που εγκαταλείπουν τον τόπο του ατυχήματος. ).
Η προηγούμενη απόφαση που όριζε το ανώτατο όριο αποζημίωσης στα € 6.000 κρίθηκε αντισυνταγματική απο το Δ´ Τμήμα του Αρείου Πάγου.

Ηθική Βλάβη (Non-material damage, Moral damage, Non material harm) και Ψυχική Οδύνη (Pain and suffering, Pretium doloris, Mental anguish ) είναι έννοιες που συχνά συγχέονται.
Αν και εχουν κοινα θεματα εχουν και ξεκάθαρες διαφορές. Η Ηθική Βλάβη (που είναι έννοια ευρύτερη) περιλαμβανει την Ψυχική Οδύνη (ως μερικότερη έννοια).
Σε ένα ατύχημα, εκτος από την υλικη ζημιά που είναι σχετικα ευκολο να οριστει, υπάρχουν και ζημιές, όπως η Ηθική Βλάβη και η Ψυχική Οδύνη που ένα δικαστηριο θα πρεπει να αποτιμήσει, κατι που δεν είναι ευκολο διότι βλάπτονται έννομα αγαθά, όπως η προσωπικότητα, η σωματική υγεία και ακεραιότητα, η υπόληψη, η τιμή κλπ ενός ανθρώπου.

Ο ορισμός ποιος τελικά ήταν ο οδηγός σε ένα τροχαίο δεν είναι πάντα απολύτως ξεκάθαρο. Υπάρχουν περιπτώσεις που ο οδηγός εκσφενδονίζεται από το όχημα, ο δε συνοδηγός παραμένει μέσα και μετακινείται κατά την διάρκεια της σύγκρουσης προς την θέση του οδηγού. Το ίδιο ισχύει σε περιπτώσεις απανθράκωσης μετά από ανάφλεξη. Ο συνοδηγός κατά κανόνα έχει απαίτηση αποζημίωσης από τον οδηγό. Για τον λόγο αυτό, οι συγγενείς του οδηγού, για να αποφύγουν την πληρωμή αποζημίωσης, ισχυρίζονται ότι ο συνοδηγός ήταν αυτός που τελικά οδηγούσε.

Το Μονομελές Εφετείο Πατρών έκρινε τον Δήμο Πατρέων αποκλειστικό υπαίτιο του δυστυχήματος που συνέβη στις 15 Ιουνίου 2016, κατά το οποίο σκοτώθηκε ένας εικοσιπεντάχρονος φοιτητής, μετά από σύγκρουση με απορριμματοφόρο του Δήμου.

Image
Image
Μην χάνετε χρόνο που μπορεί να είναι σημαντικός για τη διεκδίκησή σας!
Image
Image
Image
ALL ACCIDENTS
Κοκκινάκη 80, Κηφισιά Τ.Κ.145 61
τηλ: 210.7212175 κιν: 6983077459  info@allaccidents.gr

Search